Economia 07/07/2017

Acusen Ryanair de separar expressament les parelles i els grups que no paguen suplement per triar seient

Una investigació de la Universitat d'Oxford apunta que la distribució que la companyia fa dels passatgers no és aleatòria

Ara
2 min
Ryanair va transportar el 95% dels viatgers de l'aeroport de Girona durant el 2010.

BarcelonaUna investigació de la Universitat d'Oxford, avançada per 'The Independent', apunta que Ryanair podria estar separant deliberadament parelles i grups de passatgers assignant-los seients allunyats perquè no paguen un suplement per triar lloc on seure. Segons el mitjà, fa un mes que la companyia ha començat a aplicar sistemàticament aquesta política, i cada vegada es donen més seients del mig als que no volen pagar el suplement. Abans, quan els passatgers viatjaven junts, se'ls solien assignar seients propers, malgrat que no paguessin per seients específics.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Ryanair ha negat rotundament l'acusació, i assegura que el motiu d'aquestes separacions és l'elevada demanda que tenen els seus vols. A més, assegura que els seients del mig tenen més probabilitats de ser assignats aleatòriament, perquè les persones que paguen un suplement perquè se'ls assigni un seient solen reservar els que són al costat de la finestra o els del passadís.

No obstant això, els investigadors d'assessoria estadística de la Universitat d'Oxford, que han treballat en col·laboració amb el programa de la BBC One 'Watchdog', van decidir fer una prova: van comprar bitllets per a quatre grups de quatre passatgers cadascun, per comprovar com se'ls assignaven "aleatòriament" els seients. Tots 16 van ser col·locats en seients del mig i separats, informa 'The Independent'.

Segons la directora de consultaria estadística de la Universitat d'Oxford, la doctora Jennifer Rogers, la probabilitat que aquesta assignació fos fruit de l'atzar és d'una entre 540.000.000, 12 vegades menys probable que guanyar el premi nacional de la loteria.

L'octubre passat, Ryanair va reduir el temps per fer el 'check-in' per als passatgers que no paguen per seients assignats d'una setmana a quatre dies.

stats