Publicitat
Publicitat

EMPRESES

El Consell Empresarial per la Competitivitat està format pels presidents de Telefónica, El Corte Inglés, Mango, Grupo Barceló, Banco Santander, Repsol, Acciona, La Caixa, BBVA, Inditex, Grupo Planeta, MAPFRE, ACS, Ferrovial, Havas Media Group, Mercadona, Iberdrola i l'Institut de l'Empresa Familiar

Barceló entra al “lobby” de les majors empreses espanyoles

El president de Telefónica ha negat que la intensió del Consell sigui "suplantar a cap institució", com la CEOE, ja que "estem en el camp de les idees" i "no veiem cap interferència" amb la patronal dels empresaris, que "té una altra feina"

Els disset principals grups empresarials espanyols, entre elles el Grup Barceló, s'han constituït avui en un "lobby" (grup de pressió) per aportar idees que impulsin la competitivitat i el creixement de l'economia espanyola i millorin la seva imatge i la seva credibilitat internacionals, ha dit el seu president, César Alierta, a la presentació d'aquesta institució.

Alierta, també president de Telefónica, ha explicat que Espanya segueix tenint un elevat potencial econòmic i que això no encaixa amb la desconfiança internacional, "que creiem no merèixer". També ha reconegut que Espanya té problemes i que les empreses volen oferir la seva capacitat i la seva experiència per ajudar a trobar solucions. Així ha qualificat el Consell de "think tank" (grup de reflexió), ja que les companyies que el formen posseeixen un ampli coneixement de les prioritats sobre les que s'ha d'actuar per restaurar la confiança del potencial de la nostra economia i estan avalades per l'èxit de la seva gestió.

A la roda de premsa, el directiu ha destacat el compromís personal dels presidents d'aquestes entitats, que no poden delegar la seva assistència a les reunions i que aportaran els seus gabinets d'estudis per promoure informes sobre les necessitats del país.

Segons ha relatat el president de la institució, la idea de crear aquest fòrum va sorgir de la trobada que van mantenir, a finals de novembre, els màxims responsables de trenta-set empreses espanyoles amb el president del Govern, José Luis Rodríguez Zapatero. "Vam sortir més optimistes que quan vam entrar. Hi havia una coincidència en les preocupacions. Va ser un precedent per decidir ajuntar-nos", ha explicat Alierta, que ha definit la creació de l'òrgan com "una acció de responsabilitat social corporativa total".

El president de Telefónica ha negat que la intensió del Consell sigui "suplantar cap institució", com la CEOE, ja que "estem en el camp de les idees" i "no veiem cap interferència" amb la patronal dels empresaris, que "té una altra feina".

Fernando Casado, expresident de Caixa Catalunya i actual responsable de l'Institut d'Empresa Familiar, ha sigut presentat com a director del Consell. Casado ha reconegut que el nou fòrum pretén ser un referent en el context econòmic actual i ha destacat que aquest "lobby" uneix empreses amb una facturació equivalent al 35,2% del PIB espanyol, amb presència a tots els continents i que donen ocupació directa a 1.700.000 persones.

També ha explicat que els membres de la institució elaboraran propostes consensuades, aportaran la seva experiència i promouran suggeriments per a la millora de la competitivitat espanyola i per recuperar el camí del creixement, a més d'enfortir la confiança internacional.

Aquest tipus d'òrgans són comuns a altres països, com Estats Units, ha recordat el directiu, qui també ha destacat que el projecte està obert a la participació d'altres empreses.


Més continguts de