Publicitat
Publicitat

CONSUM

La cadena de supermercats llança més De 20 aliments km 0 produïts a Catalunya

Bon Preu aposta pels aliments de proximitat

Bon Preu va anunciar ahir una campanya de sensibilització per al consum de productes de proximitat, menys contaminants i que generen riquesa al territori. Vendran més de 20 d'aquests aliments.

Són més saludables, més sostenibles, estalvien costos de producció i fomenten els vincles amb el territori. Aquesta és la carta de presentació que ha servit a la cadena de supermercats catalana Bon Preu per engegar una campanya de sensibilització per al consum de productes de proximitat i km 0.

Es tracta d'una iniciativa basada en un increment de productes alimentaris produïts a Catalunya a les botigues de la cadena i una tasca de conscienciació i informació del personal dels supermercats. En concret, Bon Preu incorpora més d'una vintena d'aliments amb denominació d'origen protegida (DOP) i indicació geogràfica protegida d'arreu del país. I ho fa per respondre a una demanda existent i "creixent" en els consumidors catalans per a aquest tipus de productes, segons va explicar ahir en la presentació de la campanya el representant de la direcció de Bon Preu, Antoni Amblàs. Fins ara, però, havia estat més difícil respondre a aquesta demanda, per les traves a l'hora de garantir una "continuïtat" en l'oferta.

Amblàs va apuntar cap a un benefici triple en el consum d'aquest tipus de productes: "Hi guanya tothom". D'una banda, va afegir, el client rep uns productes "de qualitat" i els productors ofereixen "el que vol el consumidor", i de l'altra "també hi guanya el país", perquè "els ingressos seran per a empreses d'aquí" i es "crea valor i riquesa".

Menys contaminació

El conseller d'Agricultura, Josep Maria Pelegrí, va assistir a la presentació de la campanya i va destacar que "hi ha una nova consciència ciutadana" que reclama que "els establiments d'aquí venguin productes d'aquí", entre altres coses perquè la gent està cada cop més sensibilitzada amb el medi ambient i comprant aquesta mena de productes es redueix "la petjada de carboni". És a dir, que com que tenen menys transport associat hi ha menys contaminació. Pel conseller aquesta consciència aviat serà "tant o més determinant" que la qualitat i el preu a l'hora d'escollir què es compra.

A banda d'això, Pelegrí va destacar la qualitat dels productes catalans. Molts dels que posarà a la venda Bon Preu són de procedència certificada, com la poma de Girona, les patates de Prades i l'avellana de Reus. La venda i la identificació d'aquests aliments amb l'etiqueta km 0 serà només una part de la campanya, que es completa amb la informació que la cadena de supermercats donarà als seus clients sobre aquests beneficis. Així, hi haurà tríptics informatius en tots els establiments Bon Preu i Esclat (la divisió d'hipermercats del grup amb seu a les Masies de Voltregà). Aquest material tindrà l'eslògan de la campanya: "Les coses d'aquí, només aquí".

Segons la companyia, el seu objectiu amb aquesta campanya és donar a conèixer el producte de proximitat, i per fer-ho es comprometen a "prioritzar el producte de màxima qualitat que prové directament del productor, fomentar el consum d'aliments segons l'estació" i "defensar l'agricultura i la ramaderia locals" alhora que es defensa el territori.

Més continguts de