Economia 10/03/2016

Cedinsa ven a Torrot una ‘start-up’ tecnològica de sensors

L'empresa de motos elèctriquesa compra Sensefields per avançar en tecnologia de vehicle connectat

Elena Freixa
2 min
Cedinsa ven a Torrot una ‘start-up’ tecnològica de sensors

El fabricant català de motocicletes elèctriques Torrot ha comprat a la concessionària d’autopistes Cedinsa l’empresa tecnològica Sensefields, que es dedica als sistemes de monitorització del trànsit a través de sensors sense fils. Sensefields és una spin-off de Cedinsa spin-off que està especialitzada en tecnologia per regular, per exemple, el trànsit en els peatges a l’ombra (que és l’especialitat de Cedinsa) o bé el dels encreuaments de ciutats com Barcelona, on té diversos projectes en marxa.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

En l’acord de compra d’aquesta start-up s’establia que el comprador, Torrot, assumia els 200.000 euros de passiu de Sensefields i es quedava els vuit treballadors de l’empresa, segons va explicar a l’ARA Ivan Contreras, conseller delegat de Torrot.

L’objectiu de Torrot és aprofitar la tecnologia de sensors desenvolupada per Sensefields i aplicar-la a la connectivitat dels seus vehicles elèctrics. Per començar, amb la motocicleta Muvi, que ja té al mercat. “Volem desenvolupar les sinergies i el coneixement, però Sensefields també continuarà el seu camí en altres projectes tecnològics d’enginyeria lligada a les smart cities, per exemple”, explica Torrot.

L’empresa tecnològica ja té diversos projectes en marxa no només a Barcelona sinó també al mercat llatinoamericà. L’any passat va facturar 600.000 euros i confia que amb els projectes a l’exterior, en països com Colòmbia, Xile i Mèxic, triplicarà aquests ingressos durant el 2016. El director general de Sensefields, Marc Solé, continuarà al capdavant de l’empresa en aquesta nova etapa amb Torrot. “El que hem adquirit és un coneixement clau de cara al vehicle connectat del futur”, sosté el propietari de Torrot.

La crisi de Cedinsa

Cedinsa ha tingut greus problemes econòmics en els últims temps, i segurament això és el que explica la venda de participades com Sensefields. La delicada situació de Cedinsa va obligar la Generalitat a rescatar la C-17 (l’autovia que uneix Vic i Ripoll) assumint els 206 milions de deute bancari de la concessió. La caiguda de trànsit en aquesta autopista gestionada amb peatge a l’ombra va fer caure els ingressos de l’empresa i la va abocar a un punt crític. El capital de Cedinsa està liderat per FCC i Comsa Emte, que tenen un 34% de participació a l’empresa.

stats