Publicitat
Publicitat

Groupon comença a cotitzar a Wall Street amb una pujada superior al 50%

Groupon ha aconseguit desplaçar LinkedIn com la major OPV des que el gegant tecnològic Google va sortir al mercat al 2004 i va obtenir 1.670 milions de dòlars

El portal de cupons de descompte Groupon ha començat a cotitzar avui a Wall Street amb una contundent pujada, superior al 50%, que s'ha produït després d'haver protagonitzat la major oferta pública de venda d'accions des de la sortida a borsa de Google el 2004. Una hora i mitja després de l'inici de la sessió regular als mercats de Nova York, les accions de la popular web de descomptes han començat a negociar-se amb el símbol GRPN al mercat Nasdaq, on es disparaven el 51,51 % per sumar 10,23 i canviar-se per 30,23 dòlars, molt per sobre dels 20 dòlars als quals va fixar el seu preu de sortida.

Pel contrari, altres empreses d'internet que han arribat recentment a Wall Street es col·locaven en terreny negatiu, com la xarxa social per a professionals LinkedIn, que queia el 10,10 %, o la ràdio per internet Pandora (-0,98 %). La forta pujada de les accions de Groupon s'ha produït després que hagi aconseguit recaptar 700 milions de dòlars amb el seu OPV, ja que va col·locar al mercat 35 milions d'accions comunes de classe A per un preu de 20 dòlars cadascuna, comparat amb els entre 16 i 18 dòlars que havia previst inicialment. Aquest preu de 20 dòlars per acció suposa valorar a la popular companyia, que compta amb més de 80 milions d'usuaris en 43 països però encara no obté beneficis, prop dels 13.000 milions de dòlars.

A més, amb la seva recaptació de 700 milions de dòlars, Groupon ha aconseguit desplaçar LinkedIn com la major OPV des que el gegant tecnològic Google va sortir al mercat al 2004, quan el cercador d'internet va obtenir 1.670 milions de dòlars.

Més continguts de