Economia 02/08/2015

L'autoritat d'aviació italiana amenaça de retirar la llicència a Vueling

L'aerolínia del grup IAG va ser la més lenta a recuperar la normalitat del servei després de l'incendi de dimecres a l'aeroport de Fiumicino, el seu segon 'hub'

Ara / Agències
2 min
Vueling: 10 anys defugint l’etiqueta ‘low cost’ Catalunya és líder en els vols de baix cost

RomaLa normalitat va tornar a l'aeroport de Fiumicino (Roma) aquest dissabte, després de l'incendi que hi va haver dimecres i que va obligar a aturar totalment el trànsit durant dues hores. Tot i això, una de les companyies aèries que opera en aquest aeroport encara era objectiu de crítiques durant la jornada d'ahir: la catalana del grup IAG, Vueling. Tal com recull el diari italià 'La Stampa', Vueling va eliminar alguns vols i va gestionar amb retard els problemes ocasionats per l'incendi, cosa que va provocar que l'Aviació Civil italiana (ENAC) li remetés un comunicat en el qual advertia que havia de prendre les mesures necessàries per evitar més cancel·lacions o retards o s'enfrontava a la possibilitat que la seva llicència per volar a Itàlia fos suspesa.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

De fet, en una entrevista recollida per la Stampa, el ministre italià d'Infraestructures afirma que "Vueling va cancel·lar vols i no va assistir els passatgers".

Vueling: "Estem en converses constants amb l'ENAC"

Després de la notificació, Vueling es va afanyar a solucionar la situació i el director de producció de l'aerolínia de baix cost, Fernando Val, es va traslladar dissabte de Barcelona a Roma per "donar explicacions en una conferència a l'aeroport".

Tal com defensen fonts de la companyia, "aquest és el cap de setmana més important de l'any, estem en plena operació sortida i som la segona companyia amb més vols en aquest aeroport, és per això que hi va haver passatgers afectats i vols cancel·lats". Pel que fa a la notificació de l'ENAC, Vueling afirma que estan en "converses constants amb l'ENAC" i descarten que després d'haver intensificat el seu servei a Itàlia hi pugui haver més conseqüències per a la companyia.

El directiu va assegurar que la companyia ha enviat un avió més a l'aeroport i que els 1.500 passatgers que van quedar afectats pels problemes des de dimecres "han estat atesos i recol·locats en altres vols".

A més, Val també va afirmar que es "restabliria la línia telefònica específica en italià, reforçarien l'oficina de vendes amb més personal i treballarien juntament amb la gestora de l'aeroport per evitar que els inconvenients es tornessin a repetir".

stats