Economia 25/04/2017

Cafès Novell vol entrar al mercat domèstic amb unes noves càpsules compostables

La companyia vol ampliar les vendes a particulars, que ara només representen un 5% de la facturació

Natàlia Vila
2 min
Ramón Novell, co-propietari de Cafès Novell, espera augmentar les vendes a particulars fins al 15% en 3 anys

BarcelonaL'empresa catalana Cafès Novell fa un gir en la seva estratègia comercial per ampliar les vendes a particulars. La companyia -que factura el 80% gràcies a les vendes en hostaleria- ha decidit entrar en el mercat de les càpsules de cafè individual i aquest matí han presentat la primera càpsula de cafè compostable a Espanya.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Es tracta d'una càpsula, compatible amb les màquines de cafè de Nespresso, que un cop utilitzada es pot llançar al contenidor dels residus orgànics i les restes desapareixen en 12 setmanes. La companyia ha invertit un milió d'euros i gairebé dos anys d'investigació per tirar endavant aquest format innovador, que finalment han aconseguit fabricar amb Basf Alemanya en una fàbrica de Luxemburg: "El que més feina ens ha portat és aconseguir una tapa compostable i alhora resistent, més que no pas l'envàs en si", ha explicat Josep Novell, un dels tres germans propietaris de la companyia.

Previsió: vendre 10 milions de càpsules l'any

D'aquesta manera Cafès Novell, que va tancar el 2016 amb una facturació de 25 milions d'euros (un 13% més que l'exercici anterior) vol donar un nou impuls a les vendes i aconseguir créixer un altre 12% aquest any, fins als 28 milions d'euros, augmentant les vendes a particulars del 5% actual al 15%. La previsió és que en els pròxims cinc o sis mesos les vendes se situïn en les 500.000 càpsules al mes, i aconseguir arribar als 10 milions de càpsules anuals a partir de l'any que ve.

Aquest tipus de format de venda també representa l'entrada de Cafès Novell als supermercats. L'envàs es presenta en un paquet de 10 càpsules, amb un cost de 3,30 euros, i dues varietats: intens i descafeïnat. La particularitat d'aquestes càpsules -el que els dóna el valor afegit respecte a la resta de competidors- és el procés de reciclatge, que ajuda el medi ambient: els residus desapareixen en un termini d'entre 12 i 20 setmanes, "en funció de l'eficiència de la planta de reciclatge i sense que això afecti, ni al sabor, ni a la qualitat ni tampoc a la caducitat del cafè que contenen", asseguren els directius.

"Es tracta d'una solució innovadora que redueix l'impacte mediambiental que provoquen la resta de càpsules que es fan amb plàstics i aluminis", ha explicat Josep Novell. Ramon Novell, un altre dels germans co-propietaris, afegeix: "Hem intentat traslladar tota la qualitat del cafè de cafeteria, que és on som experts i líders, a les càpsules". Els propietaris de Cafès Novell esperen que aquest impuls també els permeti millorar la presència a l'estranger en volum d'exportacions: "Volem que en cinc anys la facturació a l'estranger arribi al 15%", ha concretat Josep Novell.

Les càpsules estan disponibles des d'avui als supermercats Veritas, però la companyia ja negocia amb altres distribuïdors i esperen que estiguin disponibles per al gran consum en qüestió de setmanes.

stats