Publicitat
Publicitat

INDÚSTRIA DE LES DUES RODES

El pla per salvar la moto en cinc punts

Els eixos principals de la nova estratègia van des de canvis legislatius per impulsar la demanda, fins a atracció d'inversió estrangera i línies de finançament per nous projectes

1. Canvis legislatius. El Govern busca l'equilibri i "deixar de penalitzar" l'ús dels vehicles de dues rodes. En l'àmbit de les seves competències, la Generalitat modificarà la llei d'accés motoritzat al medi natural creant una 'targeta verda' per a determinades zones. Pel que fa a la normativa estatal, es vol reobrir el debat per tornar a situar als 14 anys i no als 15 anys l'edat mínima de conducció de ciclomotors.

2. Finançament. Es posarà una partida de 12 milions d'euros per finançar projectes de nous models i nous components per al sector. També aquells que preparin la transició cap a la moto elèctrica. Hi haurà ajudes als fabricants però no a la compra. Les subvencions, d'un milió d'euros, seran per a projectes per desenvolupar noves tecnologies i es prioritzaran aquelles iniciatives que promoguin la col·laboració entre empreses. En l'àmbit dels proveïdors, també es facilitaran fusions i consorcis per incrementar la seva dimensió.

3.Captar inversions. A través del projecte 'Motos a Catalunya' i utilitzant la xarxa d'oficines de promoció a l'exterior, el Govern ajudarà el sector a trobar projectes industrials del sector que encaixin a Catalunya.

4.Centre R+D de les dues rodes. El sector s'ha compromès a crear un centre d'R+D que afavoreixi la retenció del talent a Catalunya i faciliti els projectes consorciats i de col·laboració entre empreses tant fabricants com proveïdores.

5.Evitar fugues. El pla no pot oblidar les amenaces que planen sobre la indústria en forma de deslocalitzacions com la de Yamaha, ara en 'stand by' i la de Derbi. A banda de treballar per minimitzar els efectes negatius també s'estudiaran alternatives per reaprofitar la reutilització de les instal·lacions i els equips humans.

Etiquetes

Més continguts de