Publicitat
Publicitat

Els constructors xifren en 5.000 milions els ingressos anuals en peatges

La patronal constructora espanyola calcula que implantar peatges en els més de 15.000 quilòmetres de la xarxa d'alta capacitat de l'Estat pot generar una recaptació d'entre 4.500 i 5.000 milions d'euros anuals, tot i que la instal·lació dels sistemes de cobrament comporti una despesa inicial d'uns 2.000 milions.

En una entrevista amb Efe, el president de la Confederación Nacional de la Construcción (CNC), Juan Lazcano, va subratllar que la recaptació prevista es podria veure incrementada fins als 14.000 milions d'euros. Això seria en el cas que es tregui a concurs la concessió de la gestió del pagament per ús a tota la xarxa nacional de vies d'alta capacitat, és a dir, de les autovies nacionals o autonòmiques i les vies paral·leles, deixant fora les autopistes de peatge.

D'altra banda, Lazcano creu que la implantació dels peatges també es pot fer mitjançant una entitat pública com la Societat Estatal d'Infraestructures del Transport.

Reivindicació del sector

El pagament per ús de les infraestructures és una demanda "d'implantació urgent" segons la patronal, malgrat la situació actual de crisi i dèficit que viu el país. En aquest sentit, Lazcano va considerar que els aspectes tècnics de la seva posada en marxa ja estan resolts i que l'únic que cal és voluntat política.

Entre els seus avantatges, ha destacat que l'import recaptat s'ha de destinar a la millora de les infraestructures i a la compensació al sector del transport per carretera, amb l'objectiu que no perdi competitivitat.

El també vicepresident de la CEOE incideix que la implantació dels peatges s'ha de realitzar de manera unitària a Espanya, ja que seria un "disbarat" que comunitats autònomes, com Madrid, anessin per lliure.

Més continguts de