Publicitat
Publicitat

Blanco es reuneix 10 minuts amb el comissari de Transports i defensa "5 corredors diferents"

El ministre de Foment espanyol no arrenca cap suport al comissari Kallas, que es limita a "prendre nota". Brussel·les anunciarà la decisió el 19 d'octubre. Tot apunta que apostarà pel Corredor Mediterrani

El ministre espanyol de Foment, José Blanco, ha pressionat aquest dijous l'eurocomissari de Transports, Siim Kallas, perquè "mantingui la travessia central" dels Pirineus i "incorpori el corredor mediterrani en tota la seva extensió, fins a Andalusia" en la xarxa ferroviària transeuropea bàsica.

Blanco ha reivindicat fins a "cinc corredors diferents" que l'Estat considera "finançables", tot i els dubtes de l'eurocomissari que ja ha avançat a alguns eurodiputats que no vol invertir ni en euro en foradar els Pirineus i prefereix connectar l'Espanya i França per Catalunya i el País Basc.

"Sóc optimista", ha celebrat Blanco, després d'una reunió de només deu minuts a Luxemburg en què no ha aconseguit arrencar-li a Kallas cap tipus de suport.

"Prenc nota, ha estat una bona discussió, tot i que avui no puc dir res concret, ho anunciaré el dia 19", l'ha despatxat el comissari, davant la premsa. Blanco vol que Saragossa "es converteixi en un nus logístic important".

En "l'última reunió" entre el govern espanyol i la Comissió Europea abans que, aquest 19 d'octubre, es decideixi quins corredors ferroviaris rebran finançament comunitari, Blanco ha demanat que a Kallas que no esborri la travessia central pirinenca del seu mapa de prioritats.

"No estem parlant de dos corredors transesuropeus de mercaderies i passatgers, són cinc", ha defensat Blanco, destacant "per exemple, el corredor cantàbric-mediterrani, que ha de convertir Saragossa en un nus logístic important". Així, el ministre pretén "superar la visió radial del nostre país i apostar per una autentica xarxa" de connexions ferroviàries. "Després dels treballs que hem anat realitzant en els últims temps i després de la reunió d'avui amb el comissari, breu però resolutiva, permetin que els digui que sóc optimista", ha explicat Blanco després de la trobada. Kallas ha acceptat trobar-se amb Blanco durant deu minuts en una sala annexa a la reunió que els ministres de Transports dels Vint-i-set celebren aquest dijous a Luxemburg.

"El projecte que ha presentat Espanya està ben travat i articulat, connecta nexes logístics i ciutats importants, que és el que ho fa eficient i finançable", ha reivindicat Blanco. El portaveu del govern espanyol ha assegurat que la CE veu "arguments sòlids" en la seva proposta i confia que "aquests arguments sòlids es convertiran en una realitat el dia 19".

L'eurocomissari Kallas ha acceptat inicialment comparèixer amb Blanco en roda de premsa, però ha marxat als vint segons, per no respondre les preguntes dels periodistes i evitar contradir-se amb el ministre espanyol. "Prenc nota, ha estat una bona discussió, tot i que avui no puc dir res concret, ho anunciaré el dia 19", s'ha limitat a respondre. En una roda de premsa posterior, ja sense Blanco, ha criticat que "les connexions terrestres entre Espanya i la resta del continent europeu són realment molt pobres" i ha mostrat la seva "simpatia" amb el govern espanyol.

L'eurodiputat de CiU Ramon Tremosa va assegurar aquest dimecres que veu "indicis molt fiables" que la CE apostarà pel Corredor Mediterrani i descartarà el Corredor Central, després de parlar amb una parlamentària alemanya que havia vist el mapa definitiu que suposadament s'anunciarà el 19 d'octubre.


Més continguts de