Publicitat
Publicitat

FÓRMULA 1

L'escuderia té quatre dies per fer proves abans de debutar a Austràlia

Compte enrere per a Ferrari per tenir un cotxe competitiu

Ferrari segueix sense trobar el camí que el porti a tenir un cotxe capdavanter. Si més no, això és el que es desprèn de les declaracions de Fernando Alonso. L'escuderia té quatre dies per trobar la solució.

A Ferrari ja compten els dies que falten perquè comenci la temporada. De fet, a totes les escuderies la pretemporada se'ls fa curta. Els canvis obligats per la nova normativa, sumats a la intenció de desenvolupar el cotxe per fer-lo més competitiu que el de la temporada passada, fan que hi hagi molta feina i pocs dies per fer proves.

A hores d'ara, a tots els equips només els queden quatre dies de test. De dijous a diumenge els monoplaces rodaran a Montmeló per segon cop aquesta pretemporada. I Ferrari es marca com a objectiu aconseguir que el seu cotxe pugui plantar cara als Red Bull, McLaren i Mercedes a Austràlia.

Tot i això, i a falta dels últims tests, un estudi alemany situa Ferrari en la setena posició de la graella. "Tant de bo no siguem setens. No puc dir que serem setens o novens. És difícil saber on seran tots, només hi ha suposicions. El més normal és que Red Bull no es quedi fora de la Q2 després de dos anys de domini i McLaren i Mercedes estaran lluitant, igual que Ferrari", reconeixia Alonso recentment.

Tot i que els temps aconseguits durant la pretemporada no són decisius, el cert és que Ferrari mai ha encapçalat la llista de pilots més ràpids. I mentre Alonso assegura que les conclusions que han tret fins ara dels test de pretemporada són "zero, superzero, completament neutres", Massa comenta que Ferrari "ha trobat el camí", que el cotxe "ha millorat respecte a Jerez" i que, si ha de puntuar l'evolució del cotxe de l'1 al 10, li posa "més d'un cinc". "Encara queda molt, però ara som més a prop del que volem", diu el brasiler.

Alonso, però, no vol pensar que l'escuderia italiana està fent una pretemporada dolenta: "La complexitat fa que tot vagi més lentament, però ni veiem la llum ni abans vèiem cap túnel". Això sí: pensa a "arribar a Austràlia amb tot el potencial disponible". "Si no pot ser, el més important és que no guanyi el mateix", diu l'asturià, fent referència a la superioritat de Red Bull.

Pressió per tornar a ser a dalt

Però per a un equip com Ferrari, que fa quatre anys que no guanya el Mundial -l'últim va ser el de Raikkonen l'any 2007-, l'exigència i la pressió per tornar a estar al capdavant és màxima. I més després de l'any passat i de la superioritat que va mostrar el binomi Red Bull-Sebastian Vettel. Tot i això, Alonso es treu de sobre la pressió i assegura que Ferrari i ell no necessiten demostrar res més. "No crec que Ferrari hagi de buscar la revàlida després de tot el que ha guanyat a la Fórmula 1 o que jo hagi d'intentar guanyar per tots els mitjans després de no haver guanyat des del 2006. Si marxo sense més Mundials, ho faré amb el cap ben alt. N'hi ha que no han guanyat ni un Gran Premi", assegura Fernando Alonso.

Més continguts de