23/10/2016

Terra d’oportunitats, idees de bomber

2 min

A Austin hi havia gent, però no tanta com altres anys. La recuperació del GP de Mèxic l’any passat ha fet disminuir la presència d’aficionats d’aquell país, relativament pròxim a la pista texana. Això de la F-1 no acaba d’arrelar als EUA, en una nova demostració que, el que funciona a Europa, allà no necessàriament funciona. Al nostre futbol, el que ells anomenen soccer, li ha costat molt agafar embranzida.

Els nous propietaris de la F-1, el consorci d’origen americà Liberty Media, volen donar empenta a l’especialitat, i proposen canvis i idees per guanyar popularitat també al seu país. Com a mínim al mateix nivell que aquí. Llegeixo que a Florentino Pérez li agradaria que el Reial Madrid de bàsquet jugués a la Conferència Est de la NBA en un futur no gaire llunyà. Quan els d’aquí volen assemblar-se als d’allà, i els d’allà als d’aquí, el problema no està en el lloc sinó en els productes, que són com són; i agraden, o no.

El calendari d’aquest any de la NASCAR Sprint Series -la competició automobilística americana amb els drets més preuats de tota la televisió- inclou 42 curses. Hi ha setmanes amb més d’una cursa. Basant-se en això, volen incrementar la quantitat de curses que actualment (21) hi ha a la temporada de Fórmula 1. Però ni els pressuposts dels equips són els mateixos, ni ho és la quantitat de gent que hi treballa, ni les necessitats logístiques. La comparativa realment no té sentit.

També volen que als Estats Units hi hagi més d’una cursa cada temporada. Bé, això ja havia passat fa anys, i l’invent no anava gaire malament. Però... ¿a canvi de sacrificar curses històriques ancorades en el campionat des dels seus orígens? No fotem. I pretenen que l’aspecte visual dels cotxes vagi canviant dins d’una mateixa temporada. Difícil convèncer els preuats patrocinadors que renunciïn a la seva imatge corporativa.

La voluntat és bona, però també és utòpica, tant com que el Reial Madrid pugui jugar un dia a la NBA. Un brindis al sol. Abans de fer canvis en una disciplina que, evidentment, necessita una sacsejada, caldria preguntar-se primer qui pagarà la festa. I perquè això sigui possible, tot passa per un repartiment dels beneficis entre els equips més equitatiu que l’actual. Si no, les escuderies més petites acabaran morint, i la necessitat d’incorporar pilots de pagament a les graelles, encara que no siguin bons, serà inevitable.

stats