Publicitat
Publicitat

BARÇA

Messi, el futbolista més mediàtic, segons un estudi

La Universitat de Navarra calcula el valor mediàtic per les aparicions en premsa dels futbolistes de les cinc grans lligues europees i dels equips que participen en la Lliga de Campions

El jugador argentí del Barça Leo Messi és el futbolista més mediàtic del món per quarta temporada consecutiva, segons un estudi elaborat per la Universitat de Navarra. Amb 28,8 punts de valor mediàtic, Messi se situa al davant del jugador portuguès del Reial Madrid, Cristiano Ronaldo, que obté 20,7 punts.

Són resultats del setè informe anual del valor mediàtic del futbol, elaborat pel professor d'economia Francesc Pujol, del centre de Mitjans, Reputació i Intangibles de la Universitat de Navarra.

El tercer futbolista més mediàtic, segons el parer d'aquest informe, és el jugador ivorià Didier Drogba, campió de la Lliga de Campions aquest any amb el Chelsea, que queda vuit punts per sota del segon classificat.

Segons el professor Francesc Pujol, "dirimir de manera quantitativa qui genera més interès en els mitjans no és només una qüestió d'orgull per als clubs i els seus seguidors, ja que en les últimes quatre temporades el jugador més mediàtic del món ha rebut el guardó de la Pilota d'Or FIFA".

El valor mediàtic es calcula per les aparicions en premsa dels futbolistes de les cinc grans lligues europees i dels equips que participen en la Lliga de Campions durant tota la temporada, informa la Universitat de Navarra.

Els 28,8 punts que aconsegueix Messi signifiquen que l'argentí ha aparegut en les notícies gairebé 29 vegades més que la mitjana dels futbolistes que han participat en la Lliga de Campions.

Segons aquest estudi, el Barça lidera la classificació mediàtica d'equips amb 103 punts, seguit pels 79,5 punts del Reial Madrid i els 63 punts del Chelsea, el títol a la Lliga de Campions li permet passar de la sisena a la tercera posició mundial.

Etiquetes

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT