Publicitat
Publicitat

Els dissenyadors joves se sumen a la marca Barcelona

70 artistes emergents de casa nostra exposen i venen els seus treballs en una ‘pop-up store’ a La Roca Village

Què té Barcelona, que sempre ha inspirat artistes i dissenyadors? Podria ser la seva llum, amb aquella inclinació tan mediterrània, o potser els carrers de l’Eixample, que tracen la ciutat donant-li aquell caràcter tan especial. Sigui com sigui, els dissenyadors emergents que fan vida als seus carrers han agafat la Ciutat Comtal com una de les seves fonts d’inspiració. És el cas de Carlotaoms, el nom artístic de les dissenyadores catalanes Elisabet Carlota i Elisenda Oms, que aposten pel disseny de moda fet amb productes de quilòmetre zero i inspirat en el que elles defineixen com “l’estètica de Barcelona”. “És senzilla, còmoda i amb línies simples, de manera que cada peça de roba va bé en qualsevol moment del dia”, expliquen.

Una altra de les icones de la ciutat, sobretot dels pisos més centenaris, són les rajoles hidràuliques. “Van ser tota una invenció tecnològica, una revolució durant l’època modernista”, explica Eloi Rossinés. Aquest dissenyador gràfic és el creador de la firma Hidraulik, que aposta per recrear aquells dissenys amb materials sintètics, reinventant el concepte de les catifes per fer-les més pràctiques durant el dia a dia.

El calçat tampoc ha quedat enrere en les creacions dels joves artistes, que s’han inspirat en els exemples que ofereix la tradició en aquesta banda del Mediterrani. La firma barcelonina Factor Tree n’és un bon exemple. El seu calçat, que és atemporal i que està inspirat principalment en les espardenyes, està elaborat de manera artesanal utilitzant materials ecològics. “M’inspira molt l’estil de vida i els paisatges que ofereix el Mediterrani”, explica Isabel Díaz, que és creadora de la firma.

Una ‘pop-up’ plena de talent

Els anteriors són només alguns dels 70 joves dissenyadors independents que exposen les seves creacions a la botiga efímera que ha habilitat La Roca Village fins al 30 d’agost. És la 4a edició, sempre organitzada per la plataforma de suport al talent creatiu Barcelona Designers Collective, en col·laboració amb el Foment de les Arts i del Disseny (FAD). Una selecció que també inclou les propostes de marques com Ana Tichy, Clara Niubò, Maria Roch i Anna Grimal, entre d’altres. Totes tenen en comú que s’estan començant a fer un lloc en el món de la moda, el disseny gràfic, l’artesania o la joiera. A la pop-up store també s’hi poden trobar obres del ja consagrat artista pluridisciplinari Xavier Mariscal. Un aparador únic per mostrar aquestes creacions made in Barcelona al públic internacional que passeja per La Roca.

“Aquesta plataforma ofereix als creadors la possibilitat de tenir el seu producte exposat i que es pugui palpar, en comptes de veure’l només a través d’una botiga online”, explicava durant la inauguració el 15 de juny Verónica Fuerte, fundadora de Hey Studio. Segons Fuerte, iniciatives com la Barcelona Designers Collective també permeten mantenir molt més units els dissenyadors, que solen treballar de manera més independent. I no ho tenen fàcil. “Avui en dia els creadors estan més preparats que abans però també tenen més competència”, afirma Nani Marquina, dissenyadora i presidenta del FAD.

Art en cada detall

Quan t’endinses en aquesta botiga efímera descobreixes que cada element i cada disposició de producte estan pensats al mínim detall. No és casualitat que darrere de tot això hi hagi Elena Foguet, directora de Value Retail a Espanya. “Només la manera com es transmeti un producte a la botiga farà que desperti l’interès del consumidor”, explica l’experta. Per acompanyar la disposició dels més de tres-cents objectes creatius que estan a la venda, es va demanar una instal·lació lumínica al dissenyador i ceramista de projecció internacional Xavier Mañosa, de l’estudi Apparatu. Consisteix en setanta làmpares que representen els setanta talents que participen en el Barcelona Designers Collective.

De fet, en aquesta edició de la iniciativa, l’art s’hi ha sumat com a nova disciplina creativa. Per això, la pop-up store té ocupades les seves parets amb una col·lecció d’obres d’art de la mà de Safia Art Contemporani. Entre les seves mostres hi ha els treballs de joves talents contemporanis, com ara l’ street artist TVBoy; Takayuki Maejima, artista pluridisciplinari que diàriament traça Barcelona sobre el paper, i Ivan Forcadell, artista conceptual amb eclecticisme kitsch, entre d’altres. “Hi ha un cert nexe entre els dissenyadors i els artistes, perquè tots es troben en la disjuntiva d’haver de vendre i produir per poder viure”, explica Roland Mouret, dissenyador de moda amb projecció internacional i convidat d’honor a la presentació de la botiga.

Una altra de les novetats d’aquesta edició és l’organització de tallers de creació per a públic familiar, que seran impartits per alguns dels dissenyadors que participen a la Barcelona Designers Collective. Tot plegat, un esclat de talent creatiu fet a Barcelona, que, lluny de minvar, es demostra més viu i fort que mai.

Més continguts de