Publicitat
Publicitat

CRÍTICA XARXES

AVE: els viatgers pobres també volem endolls

Els que anem sovint a Madrid sabem que el temps s'aprofita més viatjant amb l'AVE que amb l'avió, encara que el trajecte estricte duri més. Arribes a Sants deu minuts abans de la sortida, t'asseus a la teva plaça i treballes fins que arribes a Atocha. A determinades hores hi ha més viatgers amb l'ordinador portàtil obert que llegint el diari. Però qui ha de seguir teclejant a l'arribada agrairia poder endollar l'aparell durant el viatge. Malauradament, només ofereixen aquesta possibilitat els seients de les classes Preferent i Club. A Turista no hi ha endolls i acabes patint per la bateria la resta del dia.

Curiosament, en altres línies Renfe no és tan garrepa: entre Barcelona i Girona circulen trens de mitja distància que sí que tenen endolls a totes les places. Fins i tot n'he vist en alguna plataforma dels trens Civia de Rodalies que fan la línia 2.

En canvi, a l'AVE només tens dret a 220 V si pagues un bitllet més car. Es veu que Renfe aplica el principi que les coses valen tant com el client estigui disposat a pagar. El mateix que regeix als hotels de luxe, que cobren un ull de la cara per la mateixa connexió wifi que els establiments més econòmics ofereixen de franc.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT