Publicitat
Publicitat

TECNOLOGIA

Un nou aparell integrarà televisió convencional i internet

Apple ja prepara l'entrada al mercat dels televisors

El pas de la caixa tonta als televisors intel·ligents farà un salt de gegant aquest 2012. Apple ja treballa en la fabricació d'un aparell que revolucioni la manera de consumir continguts audiovisuals.

Els gurus de la tecnologia fa anys que prediuen la imminent convergència definitiva entre televisor i ordinador. Finalment, aquest 2012 podria ser l'any en què es compleixi la predicció: Apple vol entrar al mercat de televisors amb un model que busca redefinir les regles del joc, tal com ha fet anteriorment en els camps de la telefonia mòbil amb l'iPhone i la música digital amb l'iTunes.

De moment, la companyia creada per Steve Jobs no ha fet cap anunci oficial, però sí que ha transcendit que ha encarregat a diferents empreses asiàtiques la fabricació de components televisius. S'especula que els primers dos models que trauria al mercat serien uns televisors de 32 i de 37 polzades, per bé que algunes fonts parlen fins i tot d'una pantalla de 50 polzades.

Com és habitual en els productes de la marca Apple, la simplicitat seria la clau de volta. El nou aparell tindria el mínim nombre possible de cables i integraria tots els serveis a l'abast: televisió convencional, televisió a la carta, continguts de pagament, jocs i accés a les aplicacions de l'iTunes, incloent-hi eines com ara l'Skype. A més, el televisor disposaria també d'un sistema d'emmagatzematge, que podria ser local o bé al núvol.

Aquesta smart TV també podria ser la que centralitzés la connexió per wifi de tota la casa i, inevitablement, estarà sincronitzada amb la resta de dispositius d'Apple, de manera que un contingut comprat a la botiga del televisor estarà disponible automàticament també a l'iPad o a l'iPhone. El control de les funcions d'aquest televisor intel·ligent es podrà fer a través de la veu, mitjançant el sistema Siri, que ja s'aplica en l'última generació d'iPhones, el model 4S.

Signar la pau amb Samsung

Una derivada curiosa d'aquests nous plans d'Apple és que l'entrada al mercat del televisor podria suposar la fi de la guerra que manté la companyia amb Samsung i que s'ha caracteritzat des de fa mesos per un foc creuat de plets per plagi. La nova etapa, en canvi, podria estar marcada per la col·laboració, ja que Samsung és un referent en la fabricació de televisors, de manera que els analistes consideren que l'aliança seria l'opció més beneficiosa per a les dues companyies.

Actualment, Apple ja distribueix una caixa que permet veure contingut de l'iTunes Store, Netflix (als Estats Units), YouTube, Flickr i altres plataformes en qualsevol aparell de televisió. La companyia declara que ha venut dos milions d'unitats de la segona generació d'aquest producte, cosa que suposa encara un impacte força reduït: a tall comparatiu, Apple va vendre més de 70 milions d'iPhones només durant l'any 2011.

L'estancament de GoogleTV

Tot i les bondats teòriques del projecte d'unir televisió i internet, les experiències impulsades fins ara s'han estavellat contra la reticència d'un mercat que no acaba de semblar madur. El cas més flagrant en aquest sentit és el de GoogleTV, que tot i tenir el gegant de Palo Alto al darrere, no ha aconseguit prou massa crítica per considerar que ha popularitzat el primer model d'èxit.

Presentada el 20 de maig del 2010, el moment més crític per a la televisió de Google va arribar el novembre passat, quan Logitech va anunciar que deixava de fabricar les caixetes que convertien el televisor en intel·ligent. La companyia va perdre 100 milions de dòlars i un director general en aquesta aventura. El model es basava en l'aglomeració de diferents serveis de vídeos a la carta, incloent-hi el popular Netflix, i també cadenes televisives com HBO, en una interfície gratuïta -tot i que els continguts no ho eren- que integrava, a més, les aplicacions d'Android (propietat de Google).

Google, però, no es rendeix i actualment explora la possibilitat de tancar un acord amb un nou soci. Entre els candidats hi ha LG, Samsung i Vizio. Una de les idees amb què treballa la companyia per a aquest nou intent és el desenvolupament del format 3D.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT