Publicitat
Publicitat

Competència obre una segona fase per estudiar la fusió d'Antena 3 i La Sexta

L'organisme té un període de dos mesos per decidir sobre l'operació

La Comissió Nacional de la Competència (CNC) iniciarà una segona fase de l'anàlisi de la fusió entre Antena 3 i La Sexta. L'organisme entén que aquesta operació podria afavorir que tant Mediaset com la cadena de Planeta "actuïn de manera coordinada en perjudici de la competència.

A més, la CNC ha precisat que aquesta fusió podria afavorir que els grups Mediaset (propietària dels canals Telecinco, Cuatro, Factoria de Ficció, La Siete, Boing i Divinity) i Antena 3 actuïn de manera coordinada en el mercat de la publicitat televisiva "en perjudici de la competència ".

També ha observat aquest organisme que com a conseqüència del major pes d'Antena 3 al mercat de la publicitat televisiva, i del major nombre de canals de què disposarà, aquesta operació podria reforçar el seu poder de negociació amb vista a l'adquisició dels continguts audiovisuals de majos atractiu.

Això, segons la Comissió Nacional de la Competència, podria afectar la capacitat competitiva d'altres operadors de televisió en obert i dels editors i productors de continguts audiovisuals de menor grandària.

Aquestes conclusions s'han plasmat en una primera anàlisi que la CNC ha fet sobre aquesta operació, encara que ara ha obert el tràmit per elaborar una segona anàlisi i analitzar en profunditat aquesta operació de concentració.

La Comissió disposa d'un termini de dos mesos per adoptar, després d'aquest anàlisi, una resolució en què autoritzi l'operació, acordi compromisos, subordini la mateixa a algunes condicions o la prohibeixi.

Més continguts de