Mèdia 05/07/2015

‘Crackòvia’ prepara el segon assalt al mercat americà

La productora vol rendibilitzar l’èxit dels especials de la Copa Amèrica

à.g.
2 min
‘Crackòvia’ prepara el segon assalt al mercat americà

BarcelonaDesprés de la primera incursió, aquest estiu, Crackòvia es prepara per a l’annexió del continent americà al seu imperi satíric esportiu. La productora Minoria Absoluta negocia aquestes setmanes l’emissió del programa -convenientment adaptat- a Mèxic, en primera instància, i als Estats Units, en segona.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

La targeta de presentació són els bons resultats dels quatre programes especials que s’han fet amb motiu de la Copa Amèrica i que s’han pogut veure a pràcticament tot el continent, ja que els va comprar Fox Sports i Fox Deportes. El potencial d’audiència -el canal forma part del paquet bàsic del servei de cable- era de 80 milions d’espectadors. Els programes s’han fet a Barcelona, amb guionistes i actors llatinoamericans i catalans. El sistema de recompte d’audiències és lent, però el ressò del programa a les xarxes socials i el soroll mediàtic suggereixen uns bons resultats. Algun dels vídeos va aconseguir superar les 250.000 visites en només tres hores. Una altra dada: els dos primers programes van generar 2.700.000 reproduccions només en el visor online de la Fox als Estats Units.

“Comptàvem amb l’avantatge que el Crackòvia ja era conegut en molts països llatinoamericans: les webs dels diaris argentins, per exemple, recollien i subtitulaven els gags de Messi; o els diaris xilens seguien les aparicions d’Alexis quan jugava al Barça”, explica Martin Halac, productor executiu d’Imagina US, el soci americà de Minoria Absoluta. Joan Rufas, productor executiu de la companyia catalana, rebla: “El programa és local i alhora mundial. Tant de bo poguéssim sortir més. Ara negociem per fer una temporada completa regular, que rodaríem a Mèxic”.

“El 80% de la gent de Fox amb qui vam negociar ja coneixia el programa i sabia que es feia a Barcelona, i això va ser un punt a favor -detalla Halac-. Estic convençut que es podria fer a França o a Turquia, en qualsevol país on el futbol sigui important”.

Un rodatge híbrid

La producció dels quatre programes de la Copa Amèrica ha sigut una experiència curiosa en la qual els actors mexicans s’havien d’integrar en un equip molt rodat -el programa es prepara per a la vuitena temporada a TV3- i els catalans havien d’assumir personatges nous i passar-se al castellà. “Vam haver de tropicalitzar els guions i mexicanitzar el text”, explica Manuel Calderón, que va assumir el personatge de l’entrenador mexicà, Miguel Herrera, el Piojo. Però hi havia un factor que ho va fer fàcil, segons Juan Lecanda, un altre dels actors mexicans que han aparegut al xou: “ Crackòvia té dos eixos, futbol i comèdia. I aquests són dos llenguatges universals amb els quals tothom pot connectar”.

El quart episodi, i últim, del Crackòvia dedicat a la Copa Amèrica s’emet demà (21.46 h) al canal Esport3.

stats