Publicitat
Publicitat

El 'Diari de Vilanova' presenta un ERO per acomiadar el 50% de la plantilla

La capçalera acomiadarà deu treballadors dels vint que formen els departaments d'administració, disseny, fotografia, correcció lingüística i redacció

L'empresa Diari de Vilanova SL ha presentat un ERO d'extinció de contractes per acomiadar deu treballadors dels vint que formen els departaments d'administració, disseny, fotografia, correcció lingüística i redacció. Però aquesta proposta inicial de fer fora la meitat de la plantilla està en plena negociació entre el comitè d'empresa i la direcció per intentar que es redueixi, ja que "si anés així fins al final, el Diari no sortirà perquè hi hauria departaments que queden deserts", ha dit a l'ACN la presidenta del comitè, Cristina Asensio. La totalitat de plantilla ja fa tres anys que està afectada per un ERO de reducció de jornada i al febrer l'empresa va sol·licitar un concurs de creditors voluntari. La "situació límit" que assegurava a l'ACN la directora de comunicació del 'Diari de Vilanova', Eulàlia Sòria, al mes de febrer quan presentaven el concurs de creditors s'ha vist reflectida en la proposta d'ERO d'extinció de contractes que ha fet ara la direcció.

Després que els comptes de l'empresa els controlés un administrador concursal enviat per Justícia, el resultat és la presentació d'un ERO d'urgència que s'està acabant de negociar entre els treballadors i l'empresa.

Segons la presidenta del comitè d'empresa, Cristina Asensio, els treballadors aportaran solucions alternatives per evitar que siguin deu persones les que s'acomiaden, "perquè si anés així fins al final, el diari no sortirà perquè hi haurà departaments que quedaran deserts".

Asensio ha assegurat que els treballadors també lluiten per reduir la xifra "per la qualitat de la publicació", que se'n veuria ressentida. "Espero que l'empresa s'adoni que afectarà la qualitat del producte", ha insistit la presidenta del comitè.

Cristina Asensio ha considerat que tant els treballadors com l'empresa volen aconseguir una proposta final que no tingui tant d'impacte sobre la plantilla i, conseqüentment, sobre la publicació.

I és que Sòria explicava al febrer a l'ACN que, com tots els mitjans de comunicació, s'han vist altament perjudicats per la situació econòmica. Segons va dir la directora de comunicació, els ingressos de publicitat han caigut des del 2008 un 57% i calculen que aquest 2012 encara podria disminuir un 30% més.

Els ingressos per les vendes també els han abaixat. El 'Diari de Vilanova' ven a tota la comarca del Garraf uns 5.400 exemplars setmanals, una xifra que és un 30% inferior a les vendes del 2008.

Però els ingressos de la publicació també es basen en les subvencions de la Generalitat de Catalunya i de la Diputació de Barcelona, "que també han baixat", va dir Sòria. A més, de moment no han establert tots els convenis anuals de publicitat amb els diferents ajuntaments de la comarca, com era habitual.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT