Publicitat
Publicitat

Homes versus dones, de la cova al 'hashtag'

Uns dies de festa et donen temps per cuidar les relacions personals -fora de les xarxes- i et permeten comprovar que, entre dones heterosexuals, si tens la sort d'estalviar-te les converses sobre criatures acabes parlant sovint d'homes: "criatures de més de 40 anys", em puntualitza una amiga. I com que jo aquí haig de parlar de xarxes socials, torno al món virtual buscant la modernitat i intentant allunyar-me dels tòpics que sento des de l'adolescència. Fracàs absolut. A les xarxes hi deu haver el millor de cada casa: si no vols tòpic, dues tasses. I de les grosses. Amb Facebook i Twitter hem fet un gran pas: ara ja sabem que aquelles frases gastades sobre homes i dones no es diuen només al nostre entorn. Ja no estem limitades a les burrades locals, podem llegir les del món sencer. I totes s'assemblen, almenys en els idiomes que pesco: no sé què es diu en alemany, però deuen ser versions del mateix. És clar que em refereixo al món occidental o occidentalitzat, allà on la gent es pot permetre internet com a entreteniment. I així neixen grups de Facebook del tipus: "Els homes són com la publicitat, el 50% del que diuen és mentida", "Homes: no són tots iguals, un és pitjor que l'altre" i "Els homes canvien, sí... però de dona". I a Twitter pots ensopegar amb algun toc d'humor -"Déu va crear les dones belles i estúpides. Belles perquè els homes les estimin. Estúpides perquè elles puguin estimar els homes"-, però en general t'envesteixen màximes com ara: "Tracta'ls com reis i t'ignoraran com si fossin reis. Tracta'ls com gossos i et seguiran com si fossin gossos". Tòpics rabiosos que haurien de ser innecessaris al segle XXI, en països on les dones se suposa que són lliures. El cas és que si la xarxa en va plena encara deu caldre aquesta manera de desfogar-se. El que no entenc és per què no fem alguna cosa per eliminar aquesta necessitat, en lloc d'alimentar-la a cop d e hashtag.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT