Publicitat
Publicitat

L'ascens meteòric d'una petita empresa

El 6 d'octubre del 2010, després de mesos de desenvolupament, arribava a l'App Store d'Apple Instagram, el que a priori podia sembla una aplicació fotogràfica més. Però el seu encert a l'hora de comprendre els usuaris de mòbils va fer que, només dos mesos més tard, ja tingués un milió d'usuaris registrats. Era el desembre del 2010. El juny de l'any següent la xifra ja havia pujat fins als 5 milions. I al setembre se'n presentava una nova versió -que permetia aplicar els filtres en directe mentre es feia la foto-, i l'èxit va ser immediat: el nombre d'usuaris es duplicava en només dos mesos i s'enfilava fins als 10 milions. Les últimes xifres parlen de 30 milions d'abonats, i encara no repercuteixen la recent versió per a Android presentada la setmana passada. El nombre de fotografies també ha anat augmentant en progressió geomètrica -se'n pengen 60 cada segon- i superava els 400 milions a principis d'any (una xifra que empal·lideix, però, davant els 100.000 milions de fotografies de Facebook, el gran àlbum mundial).

La voràgine va començar el març del 2010, quan el seu fundador, Kevin Systrom, tancava un acord amb el fons Baseline Ventures i Andreessen Horowitz valorat en mig milió de dòlars. L'acompanyava l'altre cofundador, Mike Krieger.

Un any més tard, al febrer, rebia 7 milions més d'inversió, en aquest cas de la mà de diversos agents, incloent-hi el fundador de Twitter, Jack Dorsey. Tenint en compte el preu de venda tancat ahir amb Facebook, la companyia haurà generat un milió aproximat d'euros per cada dia d'existència.

Un dels secrets ha estat no morir d'èxit. Quan era evident que Instagram era un dels fenòmens de l'era digital, la companyia es mantenia ferma a explicar que si no treien una versió per a Android és perquè només comptaven amb sis treballadors i, per tant, tot i estar-hi treballant, sabien que seria un procés lent. En els últims mesos, la nòmina s'ha ampliat fins a deu treballadors.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT