Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

Qüestió de temps (o no)

Bin Laden va ser assassinat a la matinada, hora nostra. Això va permetre als informatius de totes les cadenes preparar la notícia amb calma i donar-li exactament el temps que van creure oportú, cosa impossible quan el succés passa poc abans d'iniciar els TN i has de treballar amb pressa. I quant va ser aquest temps? Ara l'hi dic, perquè he sumat les durades dels informatius del migdia i del vespre d'aquell dia. Abans, un parell de comentaris: 1. El temps dedicat a un tema depèn de la durada de l'informatiu. Deu minuts sobre un total d'onze és pràcticament un 100% del temps, però deu minuts en un informatiu de 100 minuts és un 10%. I 2. Dedicar més o menys temps a una notícia no implica més o menys qualitat de la informació.

Dit això, els dos informatius de Cuatro de dilluns van durar 72 minuts 15 segons (sense comptar els esports, que en aquesta cadena van a part). El tema Bin Laden va ocupar 38 minuts i 35 segons. No cal ser de ciències per adonar-se que és més de la meitat del temps. En canvi, a TV3, els Telenotícies van durar 95.15, però si descomptem els 19 minuts 5 segons dels esports, que aquesta cadena sí que situa dins del format, ens queden 76 minuts 10 segons d'informació general, dels quals 34 minuts i 34 segons van ser per a Bin Laden. Com pot comprovar, el percentatge és molt inferior al de Cuatro.

La 1 va oferir 31 minuts 25 segons de Bin Laden del total de 2 hores, 13 minuts i 11 segons que van durar els informatius. Tot i que aquí cal descomptar-hi 25 i minuts 10 segons d'esports. A Antena 3 van ser 43.25 del total de 78.50 (sense esports). A Telecinco, 39.20 de 84.20 (sense esports i amb entrevista a Rubalcaba inclosa). I finalment, La Sexta, que només va fer informatiu al migdia, va dedicar-li 20 minuts 35 segons del total de 46.20. Per a vostè deixo l'anàlisi dels percentatges de cadascú i treure'n conclusions.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT