Publicitat
Publicitat

El diari fitxa Mark Thompson, l'excap de la BBC, com a nou president

Revulsiu britànic al 'New York Times'

El New York Times ha fitxat un nou cap atípic per a un futur del sector amb noves regles de joc. Mark Thompson s'incorporarà al novembre com a nou president d'un diari que aposta pel món digital.

Després de fer gairebé tota la carrera professional a la BBC, els últims vuit anys com a director, Mark Thompson salta l'Atlàntic per comandar el New York Times des dels càrrecs de president i director general que assumirà a partir de novembre. El rotatiu americà cobreix així la baixa generada el desembre del 2011, amb la marxa de Janet Robinson.

Han estat mesos de feina intensa per a la consultora Spencer Stuart, fins a decidir-se per un candidat que el mateix rotatiu definia com a poc ortodox: la BBC depèn dels impostos dels britànics, mentre que el New York Times viu dels exemplars que ven i de la publicitat. És també significatiu que sigui un periodista, perquè ocuparà un càrrec habitualment reservat per a perfils de gestió.

L'explicació la dóna el president del grup, Arthur Sulzberger Jr. "Tenim gent que entén el negoci de la premsa molt bé. Tenim gent que entén el negoci publicitari molt bé. Però el nostre futur són el vídeo, les xarxes socials i els mòbils. Això no s'emmiralla en el que hem fet fins ara. Això eixampla el que ens toca fer".

A l'executiu se li atribueix bona part de l'èxit del procés de digitalització de la BBC, que va culminar diumenge amb la celebració dels Jocs Olímpics de Londres (amb més de 55 milions d'usuaris seguint-los online ). Thompson ha impulsat la plataforma YouView, una joint venture amb els operadors privats per bastir una plataforma única de vídeo a la carta. I ho ha fet en uns temps en què ha calgut aplicar, sota la seva supervisió, retallades severes a pressupostos i plantilla.

Arribarà al New York Times en un moment ple de clarobscurs. En l'últim trimestre va perdre 88 milions de dòlars, però celebrava alhora l'èxit de la seva estratègia de subscripció digital -ofereix uns quants articles de franc al mes- amb la qual ha atret ja 509.000 subscriptors de pagament.

D'Oxford a Nova York

Nascut fa 55 anys, Thompson es va llicenciar a Oxford i va entrar el 1979 a la BBC, on ha anat ocupant diversos càrrecs. Com a director general timonejava una companyia amb 20.000 treballadors que va produir, en els últims vuit anys, 400.000 hores de programació. Thompsom ha confessat que és un lector "des de fa dècades" del diari que presidirà, de manera que considera "un privilegi" assumir el càrrec. "El que tenim al New York Times és una redacció excel·lent. L'enveja del món".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT