Publicitat
Publicitat

Premsa

Conflicte polític i empresarial

'The Independent' carrega contra Murdoch a la portada, i l'acusa d'encobriment

El diari denuncia les males arts del magnat a l'hora d'obtenir permís del govern per controlar BSkyB

La portada del diari britànic The Independent d'aquest divendres era contundent. Mostrava una imatge en primer pla del magnat de la comunicació australià Rupert Murdoch sota el titular "L'encobriment". El rotatiu denunciava d'aquesta manera "Les arts obscures" de Murdoch, que ha aconseguit l'autorització governamental per aconseguir la plataforma de televisió per cable BSkyB, la més important del Regne Unit.

Aquesta operació, que ja havia generat polèmica anteriorment, permetrà a Murdoch ampliar el seu control sobre els mitjans de comunicació britànics, fet que preocupa als editors de The Independent. A més, el diari considera que el govern, i especialment el ministre de Cultura, Jeremy Hunt, ha encobert Murdoch en acceptar que el canal d'informació Sky News es converteixi en una empresa independent de News Corporation, el grup que controla el magnat. Aquest era el principal impediment per a l'autorització de la compra, per part de News Corporation, de BSkyB, ja que podia suposar un important conflicte de competència.

The Independent recorda, a més, que tres dels diaris que controla Murdoch, especialment el News of the World es troben immersos en un escàndol d'escoltes il·legals. A més d'aquest rotatiu, News Corporation és propietària, també, dels diaris The Times, The Sun i The Sunday Times.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT