03/11/2015

A Twitter li agafa un atac de cors

2 min
twitter

Commoció general aquest dimarts a Twitter quan s'ha consumat el canvi de l’estrella que identificava les piulades preferides de cada usuari per un cor que indica específicament que són del seu gust, que és com s’ha traduït al català el like anglès. Twitter ja feia servir el símbol del cor en l’aplicació Periscope de vídeo en directe i també el trobem en l’Instagram del seu gran rival Facebook. Més enllà dels motius estètics —@b4lduf4 troba massa “cuqui” el cor—, l’opinió majoritària sembla que és que el nou sistema confon, perquè implica que les piulades que marques t’agraden, quan fins ara potser ho feies només per llegir-les més tard. De fet, jo les marco per arxivar a Delicious, via IFTTT, els enllaços que contenen.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Descartada l’explicació d’@osuanya segons la qual el canvi podria ser cosa de la UEFA perquè l’estrella dels favorits recordava massa una estelada, caldrà admetre la de Twitter: l’empresa assegura que el cor és un símbol més universal per manifestar aprovació. En qualsevol cas, la funció del botó no ha canviat, però si Twitter aspira a imitar Facebook, ja fa tard: la xarxa de Zuckerberg va afegir fa setmanes al tradicional polze alçat sis noves icones de reacció.

Alguns hem demanat als seguidors l’opinió sobre el canvi mitjançant una altra funció nova de Twitter, força més inquietant: la que permet incloure al peu de cada piulada una enquesta que es pot respondre durant les 24 hores següents de ser publicada. És molt bàsica: només preveu dues respostes i has de tornar al tuit per consultar el resultat. I també molt pràctica: és Twitter qui s’ocupa d’evitar els vots duplicats i altres trampes fetes pels usuaris. Ara bé, encara que tu no saps qui ha votat cada opció, Twitter sí que ho sap, de manera que analitzant aquestes dades massives pot completar el nostre perfil amb les preferències en tots els assumptes sobre els quals hem votat. I posar-nos a disposició dels anunciants encara amb més precisió.

stats