Publicitat
Publicitat

La campanya profètica de Bankia: "Fes-te 'banker'"

Una serie d'espots publicitaris del banc nacionalitzat per l'Estat permetia formar part "de la nova banca" per només 1.000 euros

Aquesta campanya publicitària de Bankia, de l'any 2011, feia una oferta pública que permetia a tothom que ho volgués ser accionista de l'entitat a partir de "només" 1.000 euros. La campanya, que pretenia captar inversors en cerca de liquiditat, feia servir la imatge de treballadors de tot tipus i explicava que el seu proper projecte era "ser 'banker'", una fórmula publicitària per explicar que tothom podia ser accionista d'aquest banc. A banda de l'enginyer d'aquest vídeo, hi havia altres anuncis, en els quals apareixia una pediatra o un perruquer.

El ministeri d'Economia va confirmar la tarda d'ahir dimecres la intervenció de Bankia, després que el seu nou president, José Ignacio Goirigolzarri ho demanés durant la reunió del consell de la seva matriu, Banco Financiero de Ahorros (BFA), segons fonts properes a l'empresa. En prendre possessió del seu nou càrrec, Goirigolzarri, va proposar l'entrada de l'Estat en l'accionariat de BFA, participada per set caixes fusionades.

El pla de sanejament suposa la conversió en capital dels 4.464 milions que el FROB li va prestar el 2010. Tenint en compte que la valoració actual de l'entitat arriba amb prou feines als 4.000 milions, l'Estat es quedaria tot el capital de l'entitat.

No es pot evitar, veient-ho amb perspectiva, pensar que aquell anunci que invitava tothom a ser 'banker' era profètic. Finalment, tothom ha esdevingut accionista de Bankia de la mà d'una injecció de capital públic que ha suposat la nacionalització de l'entitat.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT