Publicitat
Publicitat

recull de premsa

La vil·la romana de la Sagrera quedarà sepultada per l'AVE, a la portada d''El Periódico'

L'economia europea, amb Grècia al punt de mira, i l'impost sobre el patrimoni són els dos arguments destacats a les portades. La premsa espanyola carrega contra Bildu per haver consentit una burla popular al rei espanyol

El Periódico dedica bona part de la portada d'aquest dijous al jaciment romà descobert a principis de setembre a la Sagrera. Amb el titular “Dictamen d'alta velocitat”, el diari explica la decisió presa per la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona de no conservar la vil·la romana, després de l'informe del Museu d'Història en què els arqueòlegs asseguren que les restes romanes descobertes "tenen un valor documental però no patrimonial". Segons ha explicat el tinent d'alcalde de Cultura, Jaume Ciurana, se'n conservarà un mosaic de 50 metres quadrats, que podria servir com a ornament de l'estació. L'anunci es produeix quan les obres de l'AVE ja han sepultat l'extrem nord del jaciment.

La teleconferència entre Merkel, Sarkozy i Papandreu d'aquest dimecres és un dels titulars destacats a les edicions impreses d'avui, juntament amb la delicada situació econòmica de la zona euro. El Periódico titula “Grècia se sotmet al pla per quedar-se en l'euro” i afegeix que el líder grec garanteix a Merkel i Sarkozy que complirà les condicions del segon rescat. La Vanguardia opta per “Topada pels eurobons de la CE amb Alemanya” i subratlla que Barroso defensa el deute comú de l'eurozona com a solució per posar fi a la crisi.

El polèmic impost sobre el patrimoni proposat per Zapatero com a repicada final del seu mandat també és motiu d'obertura en algunes edicions impreses. El País diu “L'impost de patrimoni afectarà un màxim de 150.000 persones” i l' Abc titula “Tres versions d'un mateix tribut” i acompanya les imatges de José Blanco, Elena Salgado i Rubalcaba amb el subtítol “El nou impost posa en evidència el desgovern dels socialistes”.

El Punt Avui opta per la defensa del català a les escoles i acompanya el titular “Front comú” amb una imatge de la consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, i quatre predecessors, Ernest Maragall, Joan Manuel del Pozo, Josep Bargalló i Carme Laura Gil. Els cinc sostenen una pissarra amb el missatge “Sí a la immersió”.

L'ARA commemora el tercer aniversari de la caiguda de Lehman Brothers i ofereix un especial de 10 pàgines sobre la crisi que presenta en portada amb el titular “La recessió que ve”.

La premsa espanyola carrega contra Bildu per haver consentit una burla popular al rei espanyol. La Razón obra amb el titular “Interior frena les investigacions contra l'entramat d'ETA” i, en un titular secundari, afegeix “I Bildu extrema la seva burla”, i ho acompanya amb una seqüència de quatre imatges amb diferents escenes d'una representació satírica del rei, la Guàrdia Civil i els legionaris. El Mundo explica “Bildu es mofa a Alsasua del rei lligant-lo a la bandera nazi” i l' Abc rebla “Bildu cedeix l'ajuntament d'Alsasua per una burla al rei”.

Público i El Mundo es fixen en la manifestació a Madrid en contra les retallades en educació, però des de punts de vista oposats. El primer diu “Marea verda per l'escola pública” i el segon titula “Educadors sense educació”.

En la crònica esportiva, el debut amb victòria del Madrid a la Champions (Zagreb 0, Madrid 1) centra el protagonisme als rotatius esportius de Madrid amb elogis a l'equip blanc.

Etiquetes

Més continguts de