Publicitat
Publicitat

“I like Ike”, el millor eslògan

M'he estat mirant els cartells electorals que tinc més a prop del nas. Repassem-los. Per mi una de les millors fotos electorals és la de CiU a Barcelona, perquè imita la foto de reportatge. Hi ha dos joves (noi i noia) que -rient- enraonen amb el candidat. En algunes de les fotos, la noia desapareix i només queda el noi (que, físicament, és una mena d'Amic de les Arts, perquè m'entenguin). En Trias mira a càmera, però com si hagués estat cridat pel fotògraf i, per tant, hagués hagut d'abandonar la conversa un instant. En canvi, l'eslògan és poc brillant. "L'alcalde de les persones". Home. Això vol dir que l'alcalde no és, posem per cas, l'alcalde del mobiliari urbà?

El PSC canvia de lema en cada municipi. I així, el de Badalona, per mi molt encertat, fa: "Això és un alcalde!" La foto, en canvi, és galdosa. Ens mostra el candidat Jordi Serra (en blanc i negre) que escriu a l'ordinador mentre parla per telèfon (se l'aguanta amb l'espatlla, acabarà amb una contractura). D'aquesta manera, l'alcalde desmenteix aquella frase que fan córrer algunes dones (i alguns homes llepons amb les dones) que diu que els mascles no saben fer dues coses a l'hora. Ell sí (encara que siguin dues coses tan fàcils com escriure i parlar per telèfon). El que és còmic d'aquesta foto és que figura que en Serra està tan enfeinat que no pot aturar-se ni per fer la foto de la campanya electoral. En canvi, a Tiana han triat el lema "Suma't per Tiana", que diria que grinyola. Em sobta aquesta segona persona del singular. Suma't? M'haig de sumar a mi mateixa per veure si em falta algun tros? Em semblaria més natural "suma-t'hi" o "sumeu-vos".

Els del PP l'encerten amb " Hablando claro ". " Hablando claro " vol dir, sobretot, " hablando en español ", i vol dir també "no farem la prostituta i la Ramoneta quan toqui, per exemple, parlar de si els immigrants (els de fora d'Espanya) tenen la culpa de tot". A mi m'agrada molt aquest eslògan perquè em recorda el títol d'un programa d'Intereconomía.

L'eslògan d'Unitat per Barcelona és gairebé la segona estrofa de l'himne del Barça (no sé si en Laporta hi haurà tingut res a veure). Si l'himne del Barça fa "Jugadors, seguidors, tots units fem força", l'eslògan diu: "Tots units farem més força", i el "més" és un signe de color vermell fet amb traç de pinzell. La foto d'aquesta agrupació és la més estimulant. No és un cartell electoral, és un pòster desplegable. Ells i elles estan boníssims.

Per mi l'eslògan menys bo és el de la coalició ICV-EUiA. Diu: "Ningú pot retallar les teves idees". Quan el veig, penso que tenen raó, les meves idees no les pot retallar ningú, però el problema d'aquestes "meves idees" (el problema de les idees ecosocialistes, vull dir) és que necessiten pressupost, i sense pressupost no es duen a terme. Però suposo que els verds van pensar que quedava lleig dir "ningú pot retallar el teu pressupost".

De tota manera, el millor eslògan que es pot veure aquests dies per les diverses ciutats de la catalana terra és el que diu: "125 anys repartint felicitat". És el de la Coca-cola.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT