Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

¿Serà el número 1?

Dilluns Antena 3 estrenava una de les seves apostes més fortes de la temporada: El número 1, un talent show en què una selecció de nois i noies triats per un jurat professional han d'excel·lir demostrant la seva qualitat com a cantants.

Paula Váquez, camí de convertir-se en la Cher ibèrica, va començar el programa amb una presentació ambiciosa i fins i tot pretenciosa. Va assegurar als espectadors que aquest programa "significaria una revolució dels programes musicals". El pes del xou recau en el jurat format per Miguel Bosé (histriònic), Sergio Dalma (discret), David Bustamante (desvivint-se per caure-li bé a Bosé), Ana Torroja (mare meva quins llavis) i Natalia Jiménez (enrotllada). El jurat és exageradament condescendent, d'una afectació teatral i es desfà en agraïments al programa (suposo que deuen ser coses de la crisi). Pel que fa a factura, realització i dinàmiques de concurs, El número 1 té el segell impecable i espectacular de Gestmusic. Entreteniment de gran format que busca en l'emoció i l'èpica de la superació un vincle amb l'espectador. És d'agrair que en el primer càsting escurcessin a tots els participants la cançó i només els deixessin cantar mig tema. Curiosa l'elevada participació de cantants catalans i irregular el nivell artístic en general. Acostumats a les dinàmiques d' OT , ens va quedar poc clar quines seran les pautes de funcionament, com aconseguiran que millorin, quins criteris faran servir per anar seleccionant el personal i, més enllà del mèrit, què implica la victòria. Quant a contingut, continuem tenint els concursants de sempre dient allò de que " la música la necesito para vivir " i un jurat una mica bleda que es reitera excessivament dient que la seva tasca és terrible: "Ha sido la tarde más difícil de mi vida ", " Esto de hacer de jurado es un horror " i, sobretot, el comodí amable del "Todos sois fantásticos ". Una autèntica revolució, ja ho veieu.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT