País Valencià 03/06/2015

El PP rebutja a les Corts Valencianes instar el Consell que vigile que no es destruïsquen documents de la Generalitat

El portaveu popular, Jorge Bellver, acusa Compromís de generar "alarma social" i remarca que la seguretat dels documents està protegida per la llei

Acn
3 min
Imatge de la junta de síndics de les Corts Valencianes d'aquest dimecres, la darrera de la legislatura. / ACN

ValènciaEl Partit Popular ha rebutjat aquest dimecres la proposta de Compromís de convocar la diputació permanent de les Corts Valencianes per protegir documents després de les eleccions amb el bloqueig dels servidors informàtics i la garantia de no-destrucció de documentació tant informàtica com en paper. Els populars, amb majoria a la darrera junta de síndics de la legislatura, han acusat Compromís de generar "alarma social" utilitzant "la falsedat i la mentida" i han remarcat que la Generalitat Valenciana "ja va explicar els procediments establerts per llei que garanteixen la seguretat dels documents".

"Afortunadament, vivim en un estat de dret, i la llei 3/2005, d'arxius, preveu que qualsevol documentació que hagi de ser destruïda ha de passar per una junta qualificadora de documentació administrativa", ha explicat el portaveu del PP Jorge Bellver. En aquest sentit, ha dit que és "irresponsable" posar en dubte el funcionament de l'estat de dret, "perquè la seguretat de la documentació està garantida per llei i pels funcionaris públics, tret que també s'estigui qüestionant la feina dels treballadors públics".

El síndic popular ha lamentat que Compromís "continua marcant els passos al grup socialista, com ha fet durant els últims quatre anys, i això és una molt mala notícia per a la Comunitat Valenciana".

"Els valencians es mereixen un PSPV amb personalitat i amb capacitat per marcar el seu criteri, com a partit majoritari de l'esquerra. Però hui s'ha tornat a evidenciar l'entreguisme d'un PSPV que està segrestat pels criteris de Compromís", ha dit.

La candidata de Compromís a la Generalitat Valenciana, Mònica Oltra, va presentar divendres passat una petició de convocatòria de la diputació permanent de les Corts Valencianes per a la compareixença urgent del president en funcions, Alberto Fabra. Oltra reclamava explicacions sobre qui serà el responsable de l'ordre de desconnexió de les alarmes al complex administratiu Nou d'Octubre i la retirada i destrucció de documentació de l'interior de la conselleria de Governació, moments abans de la detenció de l'exconseller de Governació i llavors delegat dels govern espanyol Serafín Castellano.

La diputada va sol·licitar que també s'inclogui en l'ordre del dia de la diputació permanent un requeriment de les Corts Valencianes al govern d'Alberto Fabra per al bloqueig dels servidors informàtics i la garantia de no-destrucció de documentació tant informàtica com en paper.

La conselleria valenciana de Governació va emetre un comunicat en el qual assegurava que el trasllat de documentació efectuat divendres formava part de la pràctica ordinària de la gestió de documents d'aquest departament, ja que els arxius de què disposa a la seu de la conselleria no són suficients per guardar tota la documentació. En aquest sentit, afegeix que periòdicament trasllada documentació a l'arxiu general, situat a Riba-roja de Túria (Camp de Túria).

El departament indica que la documentació es gestiona segons el que disposa la la llei 3/2005, de 15 de juny de la Generalitat, d'arxius, "sense que es procedeixi a cap destrucció, sense la prèvia autorització de la Junta Qualificadora de Documents Administratius de la Generalitat".

Així mateix, assenyala que, seguint amb el protocol ordinari, el trasllat de la documentació a l'arxiu general de la Generalitat Valenciana es va concertar el 27 de maig a les 15.35 hores, i que es va fixar l'hora d'inici i recepció d'aquesta documentació per al dia 29 de maig a les 8.30 hores.

Protocol ordinari

En relació amb la desactivació del sistema d'alarmes, Governació manifesta que el protocol estableix que s'eliminin els sistemes de seguretat de la porta secundària d'accés (so d'alarma) per facilitar l'entrada del vehicle al punt establert per a la recollida de documentació.

La conselleria especifica que les alarmes s'han desactivat per ordre del personal de seguretat a les 8.30 hores, "moment en què els funcionaris de la Brigada d'Investigació de Blanqueig de Capitals i Anticorrupció de la UDEF ja es trobaven a les dependències d'aquesta conselleria".

"Cap part de la documentació traslladada aquest matí té relació amb la que és requerida per agents de la Brigada d'Investigació de Blanqueig de Capitals i Anticorrupció de la UDEF", manifesta la conselleria.

En aquest sentit, indica que els agents que s'han personat en les dependències de la conselleria de Governació i Justícia a les 8.20 hores de divendres "han rebut tota la documentació sol·licitada i que consta en aquestes dependències, tal com consta en l'acta de lliurament". Així mateix, assenyala que els documents que s'han traslladat corresponen a diversos expedients de la intervenció delegada.

Finalment, la conselleria informa que ha emprès les accions legals oportunes davant les informacions "que han pretès vincular un trasllat ordinari de documentació amb el delicte d'infidelitat en la custòdia de documents i de violació de secrets".

stats