Publicitat
Publicitat

El periodista implicat en el cas Palma Arena nega haver cobrat del govern balear per treballs que no va fer

Antoni Alemany s'ha definit com un "periodista rabiosament independent" que mai va escriure "al dictat de ningú". Els 4.000 euros que facturava al final de la legislatura li semblen "poc" per la feina que va fer

El periodista Antonio Alemany ha negat avui haver cobrat del govern balear treballs que no va presentar, com va dir ahir l'excap de Comunicació de l'executiu, Joan Martorell, i ha dit, a més, que no coneixia el contingut del concurs que la Fiscalia sospita que encobria la seva contractació.

En la segona sessió del judici del cas Palma Arena, Antoni Alemany ha afirmat que no coneixia el contingut del concurs públic de l'agència de comunicació Nimbus, que la Fiscalia considera que li va fer suposadament un pagament encobert de 4.500 euros mensuals per redactar els discursos de l'expresident balear Jaume Matas.

Segons Alemany, que s'enfronta a una petició fiscal de 5 anys i mig de presó, només va tenir coneixement del concurs quan el jutge d'instrucció el va cridar a declarar per aquesta causa. Ha afegit que "ningú", ni durant la instrucció ni durant el judici, ha dit que ell fos present quan es va preparar aquest concurs.

El fiscal anticorrupció, Joan Carrau, li ha preguntat si coneixia el règim d'incompatibilitats pel qual si era contractat com a assessor no podia facturar a l'Administració ni cobrar subvencions, a què ha respost: "En absolut, no m'importa, no forma part de la meva professió".

Barat

Sobre el fet que passés de facturar uns 1.300 euros de mitjana al mes per escriure els discursos de Matas al principi de legislatura a 4.000 després del concurs, Alemany ha explicat que no només no li estranya, sinó que li sembla "poc" per la naturalesa de la feina que feia.

Sobre el cobrament de 12.000 euros d'un contracte directe per elaborar uns reportatges per al govern i que l'excap de Comunicació, Joan Martorell, va declarar que mai es van rebre, Alemany ha defensat que sí que es van fer, encara que no hagi pogut presentar cap document per demostrar-ho.

Agència Balear de Notícies

Sobre la subvenció de 450.000 euros del govern per posar en marxa l'Agència Balear de Notícies, Alemany ha defensat que la va crear amb la intenció de "retirar-se" de la professió i deixar el negoci a dos dels seus nebots, que figuraven com a administradors.

Un dels nebots va declarar davant el jutge que va figurar en la societat com a favor al seu oncle i que mai va treballar a l'agència, unes afirmacions que Alemany ha desmentit.

Quan se li ha preguntat pel fet que el seu propi nebot hagi retornat a l'Agència Balear de Notícies els diners que n'havia cobrat, ha assegurat que "no és cert" que no fes res, i la raó per la qual ha retornat els diners "té a veure amb un seriós conflicte familiar".

Autocomplaença

Alemany ha defensat la seva actuació com a "periodista rabiosament independent" que mai va escriure "al dictat de ningú", però ha admès haver lloat en un diari el contingut dels discursos de Matas que ell mateix escrivia. Ha indicat que la Fiscalia només ha trobat "250 paraules d'elogi a un govern, de 580.000 paraules" escrites per ell.

Contra tothom

En la declaració a la vista, Alemany ha retret al govern balear que s'hagi personat en la causa i a l'empresari de Nimbus, Miguel Romero, que hagi "pactat amb la Fiscalia" i que hagi mentit.

Alemany ha dit, a més, que ja va escriure tres discursos per a Jaume Matas quan era ministre de Medi Ambient, així com la majoria de les intervencions de certa entitat de l'antecessor de Matas, l'expresident Gabriel Cañellas.

Més continguts de