Política 29/10/2014

La traca final de la campanya 'Ara és l'hora': 3 milions de trucades i cartes a totes les cases

L'ANC i Òmnium centren els esforços a fomentar la participació, sobretot entre els indecisos i a l'àrea metropolitana. Creuen que només si es vota massivament el 9-N serà un "pas definitiu" cap a la independència

Núria Orriols
2 min
UNA CAMPANYA INTENSA  Òmnium i l’ANC  han organitzat una gran campanya per al 9-N.

BarcelonaLa campanya 'Ara és l'hora' arriba a la recta final. L'ANC i Òmnium, les principals impulsores de la mobilització social sobiranista, encaren les accions que es desencadenaran des d'ara fins al 9-N. D'acord amb un comunicat que el coordinador de la campanya Oriol Soler ha enviat als coordinadors territorials, al qual ha tingut accés l'ARA, la traca final de la campanya es pot resumir en la voluntat de crear "un gran ambient electoral" i, sobretot, fomentar la participació: "Emplaçar tothom, persona per persona, que vagi a votar".

Inscriu-te a la newsletter Política Una mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

El sobiranisme ha decidit, doncs, posar més l'accent en la participació que en el resultat, dirigint les accions a fomentar la mobilització tant dels del 'sí' com dels del 'no'. Consideren que la jornada "serà vital" per al futur del procés. Es tracta del "darrer esforç" per garantir una "alta participació"; només així, asseguren, el 9-N serà un "pas definitiu" cap a la independència.

Per tal d'escampar el seu missatge com una taca d'oli, els responsables de la campanya han ideat una "marató 9-N". Consistirà a fer 3 milions de trucades els dies 5, 6, 7 i 8 de novembre per assegurar que se superarà la participació "prevista", sobretot dirigida a aquells ciutadans indecisos que no saben si anar a votar o per quina opció optar. Per fer-ho, els organitzadors recomanen "fer servir tot el territori, voluntaris i base de dades" per tal que el missatge arribi a tothom. S'habilitarà un portal web des d'on es dirigeixi i es faciliti l'operatiu.

També es preparen accions per fomentar la participació amb el lema "tothom a les urnes" a través de l'edició de 500.000 exemplars d'un diari distribuït "massivament" per voluntaris, a les principals àrees metropolitanes, la realització de cartells informatius sobre els punts de votació més propers i la difusió màxima de les idees "al voltant de la participació" dels col·lectius no independentistes.

Per crear un espai electoral "omnipresent", els d''Ara és l'hora' editaran nou material emplaçant a anar a votar i distribuiran un 'mailing' a totes les cases de Catalunya a favor del sí-sí que inclourà una papereta de votació.

Els detalls de la traca final es presentaran demà en roda de premsa, i se sumaran a les accions –com la gigaenquesta– que els independentistes han fet en els darrers mesos per tenyir el país de groc.

stats