Navarro reclama més reunions Mas-Rajoy perquè el diàleg és "poc intens"
El líder del PSC lamenta l'actitud "decebedora" de la presidenta del PP català, Alícia Sánchez-Camacho, en plantejar-se no assistir als actes institucionals de la Diada
BarcelonaEl primer secretari del PSC, Pere Navarro, ha lamentat aquest dimarts que el diàleg entre el president del Govern de la Generalitat, Artur Mas, i el de l'executiu espanyol, Mariano Rajoy, és "poc intens", i ha reclamat que se celebrin més reunions per abordar la consulta i "les necessitats socials" dels catalans.
"Benvinguts al diàleg, però són una mica lents. Fa mig any que ho demanem i ara ens hem assabentat que s'ha enviat una carta i que s'han vist una vegada... sembla un ritme de diàleg poc intens, la situació requereix més trobades", ha reclamat Navarro en una entrevista a TVE.
El líder del PSC ha defensat la recerca de "punts de trobada" i ha lamentat que hi hagi gent que "el que vol és jugar a l'enfrontament", a l'hora que ha denunciat que el Govern de CiU no es preocupa dels "problemes reals" dels catalans.
"El dia 12 començarà el curs escolar amb 20.000 alumnes més i menys professors i ningú parlarà d'això, sinó de quantes persones hauran anat a la cadena humana" −a la qual el PSC no assistirà−, ha assegurat.
Com a model de convivència, Navarro ha insistit a defensar la reforma federal de l'Estat, de la qual, segons ha revelat, va parlar ahir amb el secretari general del PSOE, Alfredo Pérez Rubalcaba, en una reunió a Madrid prèvia a la participació del líder del PSOE a la Festa de la Rosa del PSC el cap de setmana que ve.
Vint-i-quatre hores abans de la Diada de Catalunya, Navarro ha criticat l'actitud "decebedora" de la presidenta del PP català, Alícia Sánchez-Camacho, per plantejar-se no acudir als actes institucionals de l'11 de Setembre: "El PP creu en una Espanya i una Catalunya que ja no existeix, i això ha d'evolucionar. Sánchez-Camacho representa allò que no necessiten ni Catalunya ni Espanya", ha reblat.