Publicitat
Publicitat

ART

El futur de les galeries d'art, a debat al Macba

El Macba acull des d'ahir la primera edició de Talking Galleries, una trobada internacional amb 200 experts del sector de l'art per reflexionar sobre el paper de les galeries i els seus reptes de futur.

Més de 200 professionals del món de les galeries -més d'un 30% de les quals són internacionals-, debatran fins demà sobre els reptes que les galeries d'art han d'afrontar al segle XXI. Aquests espais no només estan afectats per la crisi econòmica, sinó que els canvis del món global han conduït al declivi del model tradicional d'aquest de negoci, orientat al mercat local. El potencial de nous mercats com el Brasil i la Xina fa cada vegada més necessària la internacionalització del sector. A més, els galeristes han de fer equilibris econòmics per assistir a les grans fires d'art com Art Basel, la més important del món, i s'han d'adaptar a les noves maneres de comerciar i consumir obres de nous llenguatges artístics, com ara el vídeo. Amb tot, les conclusions de la primera sessió, que va tenir com a ponents Emilio Álvarez, director d'Àngels Barcelona; Claes Nordenhake, de la galeria berlinesa que porta el seu nom, i Casey Kaplan, de la galeria novaiorquesa homònima, van anar dirigides al paper de pioneres que les galeries d'art tenen en la producció d'obres i en el fet de donar-les a conèixer al públic. Álvarez va subratllar, a més del paper que les galeries juguen respecte a l'art actual, la seva rellevància com a transmissores de memòria i la seva feina contínua amb els artistes.

A la benvinguda als participants, Llucià Homs, organitzador de l'esdeveniment -primer com a responsables de la filial catalana de la plataforma cultural madrilenya La Fabrica i ara des de la regidoria de Cultura, Coneixement, Creació i Innovació de l'Ajuntament de Barcelona-, va començar la seva intervenció parlant d'unes perspectives preocupants per al galerisme i la seva relació amb la societat. Homs va parlar dels canvis radicals que el sector ha patit en els últims anys, i que l'han acabant fent estructuralment feble. D'aquesta situació, va assenyalar, va sorgir la necessitat de crear aquesta plataforma internacional per debatre quin és el paper de les galeries en el món global i com ha d'evolucionar el model. La feblesa del mercat no es correspon, va dir Homs, amb la recuperació que el mercat de l'art ha experimentat en els últims anys. El 2009 va créixer un 52% i el 2010 un 13%.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT