Publicitat
Publicitat

El gran paper del Papa

A la tele, ensenyen els elements de marxandatge homologats (duen el logo de la Jornada Mundial de la Juventud 2011) que s'han posat a la venda amb motiu de la visita del Papa al regne d'Espanya. Són productes que serviran per finançar la visita, de manera que deixo en mans d'analistes més compromesos i menys destralers que servidora la reflexió sobre si, posats a vendre samarretes, gorres, vanos i didals del Papa, no seria més cristià que una part de la pasta anés cap a la boca dels múltiples menors d'edat famolencs i assedegats que poblen les diverses terres de missió. Al reportatge veiem com entusiasmats papistes mostren a les càmeres els objectes. Són papistes d'Equador, pel que em sembla detectar, on hi perdura una fe més vibrant que a la capital espanyola. Una de les enquestades ensenya una cervesa sense alcohol de la marca Mahou i una motxilla (que espero obtenir). " Está padrísimo ", diu. I l'expressió no pot ser més adequada. Però es reserva per al final el producte estrella: paper higiènic amb els colors vaticans.

El locutor del reportatge ens diu que és un paper higiènic que servirà "per llançar-lo al pas del papamòbil" de manera festiva. Però, si ha estat ideat per això, ¿per què ens diu, a continuació, que "està dermatològicament comprovat, té tres caps i fa olor"? Cal que estigui dermatològicament comprovat si s'ha de llançar al pas del papamòbil?

La jugada papal, doncs, és mestra (un cop més). És un producte transversal, que compraran els seguidors del Papa, però també els seus detractors. Els uns, per llançar-lo al pas del papamòbil tal com estava previst. I els altres, per comprovar la resistència de les tres capes mentre es dediquen al "hihí hahà".

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT