Publicitat
Publicitat

"La moda és un negoci i s'ha de gestionar com a tal"

Retorn TCN va obrir la passarel·la del 080, en la que representa la seva tornada a Barcelona. El paranimf de la universitat va veure desfilar una col·lecció que retorna a l'essència de la marca

TCN torna a Barcelona després de cinc anys.

Sí, estem molt contents. Ens agrada Barcelona, ho hem dit sempre en veu ben alta, i la nostra roba és molt d'aquí. A més, la col·lecció de bany que hem presentat era per ensenyar-la aquí, el lloc més adient i natural. Després ve el tema dels que són nous, vells, de tota la vida, consolidats, emergents... No ho hem de separar tot tant, hem de fer les coses perquè toquen.

I també tornen els banyadors inspirats en els anys cinquanta.

Sí, torna el banyador i proposem un contrast molt fort entre peces petites i grans, no hi ha terme mig. Els banyadors petits s'inspiren molt en el look dels vuitanta; els grans, en canvi, miren als cinquanta. Personalment, la col·lecció proposa una tornada a les formes que vam perdre: els banyadors samarreta, els banyadors amb vius, de contrast... La col·lecció fa picades d'ullet a l'essència, inclou els elements identificatius de la marca. Oferim el que creiem que una dona es pot posar, és la nostra filosofia. Noies fresques, netes, amb els cabells molls, molt natural, una imatge de xiringuito de platja. A més, l'espai de la universitat és molt especial.

Com s'explica la seva participació al 080, al costat dels dissenyadors independents?

El govern d'ara entén que la moda no és només de gent que comença, sinó de tot el sector, i es dóna suport a la indústria, a l'emergent i a la independent... tothom hi té cabuda. Aquesta és la grandesa de la moda. I nosaltres hem valorat ser al costat del 080 i desfilem al costat dels independents. Aportem un valor a la passarel·la, amb l'objectiu que demà sigui un dia més brillant per als joves que comencen.

Destaquen la importància de la moda com a negoci. Cal repensar-la com a tal?

Sí, tant els joves com els que estem en aquest sector de fa temps hem d'entendre que la moda és un negoci i que s'ha de gestionar com a tal. Hem de ser rendibles, hem de generar riquesa, hem de generar llocs de treball i hem de produir aquí… Són valors que ajuden a generar riquesa al país. Crec que en aquests moments els oficis són molt importants; ¿per què els joves que comencen no poden ser modelistes, cosidors i patronistes?

Després d'aquesta primera desfilada, quan presentaran la col·lecció de prêt-à-porter a Barcelona?

Considerem que és bo presentar coses a Barcelona i a Madrid; no descarto presentar només aquí, perquè és casa nostra.

En aquesta tornada als orígens i en contacte amb els creadors emergents, quin és el consell de Totón Comella?

Els recomanaria que siguin fidels al seu estil, la resta és producte que està al carrer. La moda és el que passa de moda, el que queda és l'estil; si vols ser algú has de crear un estil.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT