Efímers 03/07/2015

El 080 es tenyeix de color rosa

Justicia Ruano i Manuel Bolaño vesteixen dones amb estils dispars, Como un Pez en el Agua sorprèn amb la roba de bany, i l’armari masculí el dibuixen els guerrers de Georgina Vendrell i Edgar Carrascal

Laia Beltran
3 min
El 080 es tenyeix de color rosa River Viiperi i els  seus Punto Blanco

BarcelonaEl color rosa va planar sobre la quarta jornada del 080 per demostrar que no és tan càndid com sembla. Almenys si cau a les mans del sempre sorprenent Manuel Bolaño. La seva pijama party de nenes llop era naïf només en aparença, perquè el rerefons de la seva col·lecció de primavera-estiu 2016 era més aviat inquietant. I aquí és on Bolaño guanya. T’atrapa en el seu imaginari rocambolesc i ja no et deixa sortir. Sobre la passarel·la van abundar les referències al món de les adolescents a través de peces oversize i una combinació desacomplexada d’estampats ben variats. Vestits i faldilles molt voluminosos, pantalons amplíssims, bermudes de glitter, jaquetes amb butxaques sobredimensionades... Així s’imagina Bolaño les seves nenes llop, que també van tenir rèplica masculina amb els models vestits amb pantalons de denim-camuflatge i camises i jerseis extrallargs.

Si per a Bolaño el rosa va ser una festa, per a Justicia Ruano va ser un jardí. Diversos estampats florals amaraven vestits llargs molt vaporosos, en què els volants venien a ser una metàfora dels pètals. La seda i el chantilly caminaven junts en una col·lecció en què tampoc no van faltar els efectes geomètrics que tant agraden a la dissenyadora i que resumia un bonic top de piquets combinat amb una faldilla de ratlles. La seva sofisticació i elegància també es copsaven en les granotes -molt sensuals- i en els pantalons de guipur. I és que si hi ha una dona hiperfemenina aquesta és la que s’imagina Ruano.

La recerca de la identitat va ser el catalitzador de Menchén Tomàs, que van partir de peces masculines amb la intenció de feminitzar-les a través del patronatge o del teixit. Així, les camises blanques s’estrenyien a la cintura, les bombers s’escotaven i les gavardines es presentaven amb un suggeridor chantilly de color rosa. També li van donar la volta (literalment) a un teixit adomassat, i van aconseguir un interessant efecte òptic en diversos vestits i en una peça d’abric. El toc de glamur va venir dels prisats, un recurs present sobretot en vestits llargs i faldilles.

Aldomartins es va submergir en la bohèmia per reinventar una col·lecció en què tot el protagonisme va recaure en vestits o bé molt llargs o bé molt curts (i aquests últims amb l’esquena descoberta). El seu domini de la tècnica de punt va quedar més que demostrat en aconseguir peces d’estiu lleugeres i fresques. El debut de Como un Pez en el Agua va ser molt refrescant, gràcies als biquinis i banyadors d’estil retro decorats amb profusió de volants. La singularitat d’aquesta marca és que per confeccionar roba de bany no utilitzen teixits de licra, sinó de cotó, per això dominen els frunzits, per tal que es puguin adaptar al cos de la dona. I van fer-ho amb una simfonia d’estampats deliciosos: de fruites, felins, de quadres vichy, tie-dye...

Uns homes molt guerrers

Georgina Vendrell i Edgar Carrascal van coincidir en la temàtica: els guerrers. Els primers eren homes avantguardistes, que apostaven pel teixit tècnic en bermudes, granotes i camises llargues, amb jocs de textures a les mànigues i amb una paleta de negre, beix i corall. Els segons tenien com a eix bàsic les camises, que Carrascal va treballar minuciosament. En aquesta col·lecció també va presentar pantalons i bermudes, de silueta ajustada i, en alguns casos, usant teixits adaptats del món de la camiseria. El valencià Miquel Suay va endinsar-se en la cultura mediterrània per inventar-se un home que porta samarretes amb estampat de rajola hidràulica, jerseis amb colls de ceràmica, jaquetes apuntades, pantalons amb triple pinça... El fil conductor va ser el blauet, un color que estava present en totes les peces de la col·lecció.

River Viiperi i els seus Punto Blanco

El model River Viiperi es va fer conegut per ser la parella de Paris Hilton. Però això ja és aigua passada. Aquest jove eivissenc de pare espanyol i mare finlandesa protagonitzarà la campanya de tardor/hivern de Versace i també és la imatge internacional de Punto Blanco. Precisament, a la desfilada de la marca catalana -que al 080 presentava la nova col·lecció de bany i roba interior- va tenir un paper molt destacat en quedar-se literalment en calçotets. No content amb això, també va animar els seus companys de passarel·la a fer el mateix. I li van fer prou cas.

stats