Publicitat
Publicitat

Adif confirma que el projecte per soterrar el tren a Girona està fet des del 2008

L'existència o no d'aquest projecte, que mai s'ha lliurat a l'Ajuntament, havia estat motiu de picabaralla entre socialistes i populars

Divendres passat, durant el ple contingut a Madrid, el president d'Adif, Enrique Verdeguer, va confirmar a l'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, que hi ha un projecte per soterrar la via del tren fet des del 2008. En els darrers mesos, i amb el final de les obres del TAV cada vegada més a prop, hi havia hagut una picabaralla entre socialistes i populars sobre l'existència o no d'aquest projecte, que mai ha estat lliurat a l'Ajuntament, fet que Puigdemont ha qualificat "d'una gravetat important".

Puigdemont ha explicat que hi ha "bona sintonia" amb Adif, que s'ha compromès a enviar de manera "imminent" el document. Verdeguer visitarà Girona el mes vinent. En el capítol que l'alcalde dedica a cada ple a repassar informacions rellevants, Puigdemont ha explicat que divendres passat es va reunir amb el president d'Adif i membres del seu equip, amb presència de la diputada gironina i portaveu del PPC a l'Ajuntament, Concepció Veray.

D'altra banda, de la reunió també en van sortir altres acords. Segons ha explicat Puigdemont, es va establir normalitzar el trànsit al carrer Oviedo després de fer canvis de circulació per permetre la sortida dels camions d'obres. D'altra banda, també s'ha acordat crear una comissió mixta Adif-Ajuntament de Girona –amb participació de polítics i tècnics– per tal de tractar tant el projecte de soterrament del tren convencional com també pel que fa referència a l'enderroc del viaducte.

Puigdemont ha explicat que té el compromís del president d'Adif de fer una visita d'obres a Girona i també d'assistir a la sessió de la comissió de seguiment del TAV al juny, formada per tots els grups. D'altra banda, l'alcalde ha detallat que, fins al moment, s'han fet fins a tres esborranys del conveni per a l'enderroc del viaducte. "Alguns dels aspectes han quedat obsolets i cal una profunda revisió", ha explicat. Per això, també han decidit amb Adif de refer aquest conveni. "Volem fer una revisió a fons amb tots els grups de l'Ajuntament, no com s'havia fet fins ara, per poder tenir un conveni el màxim de satisfactori i compartit", ha detallat.

Quan s'ha procedit a votar-ne la urgència, ICV i CUP han instat els dos grups a deixar sobre la taula les mocions i buscar una declaració "unitària" a l'entorn dels reptes que té Girona per completar el projecte. La portaveu socialista, Pia Bosch, ha dit a l'alcalde que ells estaven disposats a retirar la moció, si així ho feia primer CiU. Puigdemont hi ha accedit, i tots els grups s'han emplaçat a tractar els temes relacionats amb el tren convencional, l'estació intermodal i l'enderrocament del viaducte en la junta de portaveus.

Comuniquen al PSC que el projecte està fet des del 2010

El mateix dia que Puigdemont ha donat a conèixer el contingut de la reunió amb el president d'Adif, el diputat socialista al Congrés Àlex Sàez ha rebut notificació d'una resposta del govern espanyol sobre aquest mateix tema. Segons la resposta parlamentària, Foment detalla que el projecte constructiu del tren convencional està fet des del 2010. En aquesta mateixa resposta, el ministeri recorda que les obres no s'iniciaran fins que no estiguin acabades les de l'alta velocitat, i especifica també que no començaran els treballs fins que no hi hagi "disponibilitat pressupostària".


Etiquetes

Més continguts de