Publicitat
Publicitat

El Corredor Mediterrani duplicarà el nombre de viatges en alta velocitat entre Catalunya i el País Valencià

Foment assenyala que a finals del 2011 ja s'haurà construït un 20% del total de la infraestructura

El president d'INECO - la societat d'enginyeria del Ministeri de Foment - ha avançat aquest dimarts a València que amb la construcció del Corredor Mediterrani es duplicarà el nombre de viatgers en alta velocitat entre Catalunya i el País Valencià. Així ho ha assegurat Ignasi Nieto durant la presentació de l'estudi tècnic de la infrastructura del Corredor, que permetrà que viatgin dos milions de persones a l'any entre Barcelona i València, i que un milió ho facin entre Alacant i Barcelona. El president d'INECO ha remarcat la capacitat del tren per "cohesionar territoris, un dels objectius del corredor", ha assegurat. Foment també ha indicat que a final de 2011 s'haurà invertit el 20% del total de 51.300 milions previstos fins el 2030.

En l'acte de presentació, presidit pel ministre de Foment, José Blanco, el president de la Generalitat Valenciana, Alberto Fabra i l'alcaldessa de València, Rita Barberá, Nieto ha incidit en les inversions que el govern espanyol realitzarà i que sumen un total de 51.300 milions fins 2030. El president d'INECO ha avançat que fins el passat 31 d'agost s'havien invertit un total de 9.450 milions, un 18% del total de la inversió, i ha assegurat que a final d'aquest 2011 el govern espanyol haurà invertit un 20% del total del pressupost, en materialitzar-se els 1.600 milions consignats en els pressupostos d'enguany. Foment ha afegit que s'han construït 430 dels 1300 quilòmetres totals del corredor.

De continuar el ritme inversor actual, Foment preveu que l'any 2020 estigui construït el 47% del Corredor Mediterrani des d'Algesires fins a França, amb una inversió de 24.350 milions.

Segons l'estudi tècnic, es preveu que l'alta velocitat Barcelona-Girona-França estigui operativa el 2012, mentre que l'any 2013 es resoldria el coll d'ampolla entre Tarragona i Castelló, únic tram d'una sola via entre Barcelona i València. Nieto també ha avançat que es preveu que l'any 2012 arribi l'alta velocitat a Alacant.

Blanco es mostra convençut que el Corredor serà prioritari

El ministre de Foment, José Blanco, s'ha mostrat "convençut" que la Unió Europea inclourà el Corredor Mediterrani entre les xarxes transeuropees de transport prioritàries el pròxim 19 d'octubre. El titular de Foment  ha subratllat que s'han aportat "raons, arguments i pressió" per aconseguir que el corredor sigui prioritari i ha assegurat tenir "una bona impressió".

Blanco ha afegit que la prioritat per defensar el corredor "no és per una qüestió política, sinó de números" i ha assegurat que és un dels principals objectius que es va marcar en ser nomenat ministre de Foment.

José Blanco també ha reconegut que el govern espanyol ha demanat que s'incorporin a la xarxa prioritària - al costat del Corredor Mediterrani - altres grans corredors com el Cantàbric-Mediterrani, que unirà País Basc i País Valencià per Saragossa, o l'Atlàntic-Mediterrani, que unirà València amb Portugal.

El ministre ha assegurat que Catalunya i el País Valencià seran les primeres en garantir l'alta velocitat amb ample europeu per passatgers i mercaderies en l'horitzó del 2020.

De la seva banda, el president del govern valencià, Alberto Fabra, ha subratllat que l'eix mediterrani és "una suma de territoris, una columna vertebral per la connectivitat i la distribució europea, posant a disposició d'Europa la connexió amb Àsia i el Nord d'Àfrica". Fabra ha afegit que els empresaris i el seu executiu continuaran exigint al govern espanyol que acompleixi els terminis d'execució del Corredor Mediterrani un cop sigui considerat prioritari.

Més continguts de