Publicitat
Publicitat

SOCIETAT

Recoder recorda al govern espanyol que els accessos a la nova terminal del Port són clau per "optimitzar" el Corredor Mediterrani

El conseller de Territori i Sostenibilitat reclama al govern espanyol que no oblidi les inversions "pendents" que formen part de l'eix ferroviari

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, demana al govern espanyol que no s'oblidi de la resta d'inversions "pendents" que formen part del Corredor Mediterrani i que són "clau" per a la seva "optimització".

Recoder ha recordat a l'Estat que no ha complert amb el seu compromís d'ampliar els accessos ferroviaris i viaris al Port de Barcelona i que l'octubre del 2013, quan entri en funcionament la "terminal de mercaderies més gran d'Europa", aquests quedaran petits. El conseller ho ha dit des del Barcelona Meeting Point.

Tot i que ha demanat "prudència", s'ha mostrat optimista amb la decisió de la CE sobre el que ha definit que serà la "Via Augusta del segle XXI". "L'Estat ha estat incapaç de finalitzar els accessos a la futura terminal de contenidors del Port de Barcelona", ha afegit. El conseller ha reiterat, com ja va fer el president del Port, Sixte Cambra, recentment, que els accessos "provisionals" desenvolupats pel govern espanyol "es quedaran petits" perquè la terminal ferroviària projectada "no està construïda".

Recoder ha destacat que la futura infraestructura, que entrarà en funcionament l'octubre de l'any 2013, suposarà dotar Barcelona de la terminal de mercaderies "més gran d'Europa", amb un "trànsit constant" de contenidors. I que la solució "provisional" plantejada per Madrid no es podia allargar més d'un any i mig. Aquesta, ha afegit, "és una inversió clau" i "estratègica" per al present i futur de Catalunya, ja que donarà sortida a les exportacions.

Unes exportacions que, amb un creixement del 17,2% el 2010, són un dels motors juntament amb el turisme per sortir de la crisi, ha insistit el conseller.

En aquest sentit, i repetint una idea de l'eurodiputat de CiU, Ramon Tremosa, que "Catalunya serà logística o no serà", Recoder ha reiterat que els ports de Barcelona i Tarragona seran la "punta de llança" de les terminals logístiques perquè Catalunya sigui, amb l'eix ferroviari Barcelona-València-Múrcia, "la porta d'entrada i sortida" d'Europa des de la Mediterrània.

Finalment, el conseller ha explicat que des del passat mes de juny, la seva conselleria ha engegat reunions amb el govern espanyol i els ajuntaments per estudiar la viabilitat logística i econòmica per ubicar quatre terminals més de referència a l'Empordà, el Penedès, el Vallès i el Prat de Barcelona. Unes terminals que tindrien un "disseny funcional" i que estarien connectades amb xarxa viària i ferroviària d'amplada internacional.

Més continguts de