La urbanització provisional de la plaça de les Glòries inclourà un camp, un viver i una zona lúdica
Serà mentre es construeixen els túnels i es desenvolupa la urbanització definitiva del projecte Canòpia Urbana
BarcelonaL'Ajuntament de Barcelona ha començat les obres de la urbanització provisional de la banda muntanya de la plaça de les Glòries que, mentre es construeixen els túnel que soterrarà la Gran Via, constarà d'una àrea socioesportiva, una gran clariana i un viver d'espècies. Està previst que les obres acabin la segona quinzena de març, just quan començaran les del túnel.
Aquestes obres corresponen a l'àmbit que ara està delimitat per la Gran Via, el carrer de la Independència,el carrer de Consell de Cent i el carrer les Los Castillejos i tenen un pressupost de 2,3 milions d'euros. Se suma a la intervenció que ja ha finalitzat de la part mar de la plaça.
"És una part que quedarà configurada exactament com quedarà la plaça. És urbanització provisional però la configuració és definitiva", ha dit el tinent d'alcalde d’Hàbitat Urbà, Antoni Vives, que ha destacat que la clariana, situada a l'àmbit que ocupaven els Encants Vells, és un espai d'1,4 hectàrees amb vegetació mediterrània per preparar la terra per al projecte definitiu Canòpia Urbana. El viver és una zona destinada a la plantació d'espècies arbòries i arbustives que, provisionalment, tindrà també funcions pedagògiques.
El projecte defineix l'actuació en un àmbit de 44.085 metres quadrats amb l'objectiu de dinamitzar-lo i habilitar-lo per a l'ús ciutadà. La urbanització, que duu a terme l'empresa municipal d'infraestructures, BIMSA, inclou pistes esportives, circuits per anar en bicicleta o d'atletisme, zones de gimnàstica, taules de ping-pong, espais per a patinatge, àrees de jocs infantils, espais d'estada amb mobiliari urbà, un espai per a la Fira de la Festa Major del Clot i espais polivalents per a activitats culturals puntuals.
"El cicle de transformació de les Glòries va seguint el ritme que estava previst. És una obra molt important, transcendental", ha dit Vives que ha subratllat la "col·laboració dels veïns", sense la qual "és impossible" fer una obra d'aquesta magnitud.