Publicitat
Publicitat

Miquel Rodríguez: "Hem d'aprofitar el ressò de marques com Mango i Desigual"

L'objectiu "El Govern dóna suport a aquesta iniciativa pública perquè comporta creixement per a les empreses i més ocupació" Gestor "Abans es gastaven molts diners a canvi de poc retorn empresarial"

Com ha viscut el sector de la moda els últims anys?

L'hegemonia del tèxtil català a Espanya durant els 70 i 80 era indiscutible, i això es va manifestar en les desfilades. Tothom recorda el reconeixement de la passarel·la Gaudí. En canvi, els últims anys han estat difícils per al sector i això també ha tingut el seu reflex en els salons.

Aquests últims anys hi ha hagut el 080 Barcelona Fashion.

El Govern es va trobar el 080 Barcelona Fashion funcionant i tenia dues opcions: aturar aquesta passarel·la per idear un altre plantejament o continuar amb el projecte i anar-lo modulant sobre la marxa.

I es va decidir això últim. Per què?

Si haguéssim aturat el 080 ara fa un any, avui no estaríem parlant de cap saló. Per tornar a engegar una passarel·la s'han de posar molts diners sobre la taula i penso que no els hauríem pogut mobilitzar.

Per això s'ha optat per anar adaptant-lo. Cap a quina línia?

El 080 és la representació final del pla d'actuació que té la Generalitat en l'àmbit de la moda. En els últims anys no s'havia tingut en compte el sector industrial en la seva fira! Per què el Govern dóna suport a una iniciativa pública com aquesta? Per potenciar la producció, ja que això comporta creixement per a les empreses i més ocupació. No es podien gastar els diners que es gastaven abans i rebre tan poc retorn empresarial a canvi!

Quan van començar els canvis?

En l'edició del juliol ja vam començar amb la incorporació del sector industrial i en aquesta edició s'ha tornat a fer. En el futur continuarem reforçant que el 080 sigui una plataforma d'internacionalització per a dissenyadors i indústria tèxtil.

No es perdrà l'essència del 080?

El saló no perdrà el seu core business , la raó per la qual es va crear: donar suport als que comencen: als independents, emergents, etc.

Com s'ha fet la introducció del sector industrial?

En primer lloc, en aquesta edició afrontem el tema de la formació en l'àmbit del disseny i de la moda des amb el T-Shirt Contest en el qual participaran alumnes i exalumnes d'escoles de moda de Catalunya, i amb la classe magistral del dissenyador Pierre Cardin.

I es donarà cabuda també a marques consolidades.

A Catalunya tenim la sort de tenir autèntiques locomotores en el món del tèxtil i de la moda i les hem d'utilitzar com es fa en qualsevol altre sector econòmic. Desigual, TCN i Mango són marques envejades mundialment. Aquestes marques no tenen gaire a veure amb Celia Vela o Miriam Ponsa, però el ressò mundial que tindrà el saló només per comptar-hi està a anys llum del que es tindria si no hi fossin.

I amb l'obertura del saló al sector.

Set empreses de l'Associació Catalana de Tèxtil i Moda van demanar ser al 080. Per encabir-les, hem habilitat el 360º Fashion Brands, que són marques conegudes que facturen molts diners i han incorporat el disseny, però com que no tenien tant glamur quedaven al marge i no se les deixava participar.

Quina és la fotografia que tenim ara del 080?

Sota el paraigua del 080 Barcelona Fashion el paquet gros dels dissenyadors és el mateix, però incorporem aquests altres dos paquets industrials que ens permeten que allò que havia anat desapareixent torni a emergir. La propietària d'una d'aquestes noves marques que desfilen reivindicava: "Nosaltres estem produint a Catalunya i hi creem llocs de treball! Per què no se'ns hauria de tenir en compte?"

Més continguts de