Publicitat
Publicitat

SOCIETAT

"No penso fotre'm de cap una altra vegada”

Un usuari de Renfe manté aturat un tren a l'estació de Caldes de Malavella perquè no li posen la rampa que facilita la sortida als minusvàlids. En el vídeo gravat per ell mateix, l'usuari, que no és discapacitat, diu haver patit accidents en aquest mateix punt

Un usuari de Renfe ha penjat un vídeo a YouTube per denunciar que la distància entre les andanes i les plataformes de sortida del tren continua sent molt gran i ho mostra en unes imatges preses a l'estació de Caldes de Malavella. L'home, que diu que en aquesta mateixa setmana ja ha patit un accident en aquest punt, es nega a baixar del comboi perquè la porta habilitada per a minusvàlids no permet una sortida còmoda i demana insistentment que li portin una rampa o unes escales per facilitar-li el descens. Quan el personal de Renfe s'ofereix a donar-li “un cop de mà” per baixar, l'usuari s'hi nega novament i demana que se li presenti l'autoritat ferroviària. L'afectat recorda als responsables del tren i l'estació que els està gravant i els torna a dir, ja en to elevat: “Jo no em mouré”.

Quan un altre responsable de Renfe li demana que baixi per una altra porta, l'usuari recorda que aquella porta és l'habilitada per a minusvàlids, condició que, reconeix ell mateix, a ell no l'afecta. Tot i això, i davant les demandes perquè es decideixi a baixar i deixi que el tren continuï amb el seu recorregut, l'usuari demana al personal que l'atén que s'identifiquin com a autoritat ferroviària però quan ell mateix es nega a identificar-se, els responsables de l'estació l'amenacen amb trucar la policia i fer-li pagar el retard del tren. En les últimes imatges del vídeo, se sent el brunzit previ al tancament de portes i es pot observar com l'usuari cau de la plataforma de sortida, perquè, segons li explica el personal de Renfe, les portes es tanquen de manera automàtica quan han passat certa estona bloquejades.

La companyia ferroviària ha explicat al diari ARA que els trens Mitja Distància tenen una única sortida central habilitada per a persones amb discapacitat. Per a la resta dels combois, Renfe ha destinat una partida de 290 milions d'euros destinada a adaptar els trens i a crear un pis a una alçada més baixa, que permeti l'entrada directa des de l'andana. Segons la normativa, no hi pot haver més de 68 centímetres de diferència entre andana i plataforma del tren, tot i que la competència, pel que fa a les estacions, és de l'administrador d'infraestructures ADIF.

"Reconeixem que hi ha mancances, però tant nosaltres com ADIF estem treballant per completar el pla d'accessibilitat, i ho farem abans del que marca la llei, que és el 2020. Creiem que el completarem cap al 2015 i el 2016. I mentrestant, reconxeixent les mancances, intentem ajudar tots els usuaris", assegura el portaveu de la companyia Renfe. 

Més continguts de