MOBILITAT
Societat 21/04/2015

Una fallada elèctrica provoca nous retards a Renfe durant tota la tarda

L’Estació de França torna a provocar problemes tres dies després

Pau Riera
2 min
Una fallada elèctrica provoca nous retards a Renfe durant tota la tarda

BarcelonaEl centre de control de trànsit que està situat a l’Estació de França de Barcelona va tenir ahir una incidència que va provocar retards en tota la xarxa de trens durant tota la tarda, i fins al final del servei. La demora va arribar fins als tres quarts d’hora en alguns moments i va afectar totes les línies de Rodalies, les Regionals i els trens de Llarga Distància de tot el corredor mediterrani. Una fallada general com aquesta es va produir fa només tres dies, divendres passat, i va provocar retards durant tot el matí, en aquest cas. El gestor d’infraestructures Adif va informar que la incidència d’ahir, provocada per una fallada en el subministrament elèctric, es va originar a les 16.50 hores i que només vint minuts més tard ja estava solucionada. Malgrat el poc temps que va durar el problema, va afectar totes les línies de Renfe durant hores. Adif també va acceptar que no sabien l’origen de l’avaria i que ho estaven investigant.

Dos cops en tres dies

No és nou que Renfe acumuli retards cada dia en moltes de les seves línies, però incidències com la d’ahir passen pocs cops a l’any. Aquest cop, però, només han passat 72 hores des de l’últim incident similar. Divendres passat, un error informàtic al mateix centre de control de l’Estació de França -que no té res a veure amb la fallada elèctrica d’ahir- va tenir unes conseqüències idèntiques: 30 minuts de retards a totes les línies: Rodalies, Regionals i trens de Llarga Distància de Renfe que passaven per Barcelona. En aquell cas l’incident va començar a tres quarts de set del matí i es va trigar una hora i mitjà a solucionar-lo. Però els retards van durar fins a gairebé la una del migdia. És a dir, durant sis hores totes les línies de Renfe van tenir retards de diversa durada, en un clar exemple de la problemàtica del servei, que, lluny de solucionar-se, s’enquista.

L’interactiu ARA Control Rodalies, que l’Ara.cat va posar en marxa per auditar dia a dia les línies i estacions que acumulen més incidències, recull tota la informació oficial sobre incidències i també experiències introduïdes pels usuaris afectats.

stats