Publicitat
Publicitat

VAGA DE ZEL A RODALIES

Els maquinistes de Renfe posen el confort del seient com a pretext

El director de Rodalies a Barcelona, Miguel Ángel Remacha, ha explicat que la manca de confort és la causa més esgrimida pels maquinistes que estan emprenent una vaga de zel a Renfe. En concret, s'han queixat del seient, que troben incòmode, tot i que segons ha explicat Remacha és perfectament legal i homologat. Alguns altres treballadors han argüit també problemes amb la farmaciola com a motiu per no desenvolupar la seva feina.


En alguns casos s'ha recol·locat els maquinistes a diferents trens amb altres seients, però en 11 casos ha calgut suprimir el servei. Això ha fet que els retards s'hagin anat acumulant i, a hores d'ara, siguin ja de 30 minuts de mitjana. Remacha calcula que unes 90.000 persones hauran patit aquests retards aquest matí. També ha explicat, en entrevista a RAC1, que només “30 o 40 treballadors”, d'una plantilla de 530 persones a Barcelona, estan secundant aquesta vaga de zel.


El directiu de Renfe preveu que el moment de màxim retard arribi cap als volts del migdia, amb el canvi de torn de les dues. També ha reconegut que no té previsió de quan es restablirà la normalitat i ha explicat que les negociacions segueixen obertes. Remacha explica que ofereixen 215 dies a l'any de feina i que, en cas de ser dia laborable, de les vuit hores n'han de conduir un mínim de 3 hores i 8 minuts.


Més continguts de