Societat 03/04/2013

Què cal fer per treure més bones notes en els exàmens? Meditar

Un estudi de la Universitat de Califòrnia conclou que la meditació afavoreix els resultats acadèmics

Ara
2 min

BarcelonaDurant la nostra vida diària fem moltes accions repetides, rutinàries, automàtiques. Anar en metro, caminar pel carrer o esmorzar són activitats que fem mentre la nostra ment recorda coses, n'anticipa d'altres... va d'un lloc a l'altre. El problema és que aquest hàbit, aquesta incapacitat per concentrar-nos, aquest costum de deixar que la ment divagui, no és fàcil de reconduir quan ens convé. És per això que, fins i tot en un examen, els estudiants tenen problemes a l'hora de concentrar-se i, tot i la tensió, veuen com la seva ment pensa en altres coses. Un equip de la Universitat de Califòrnia, a Santa Barbara, n'ha trobat la solució: la meditació.

Els resultats, publicats a la revista 'Psychological Science', constaten que els estudiants que practiquen la meditació obtenen més bones notes que no pas aquells que no ho fan. Pels inexperts la meditació consisteix a deixar la ment en blanc i no pensar en res. En realitat, però, meditar no és altra cosa que ser conscient d'allò que fem en cada moment. Els exercicis de meditació ensenyen a fer que la ment, que té tendència a divagar, torni al present. És tan fàcil d'explicar com difícil de posar en pràctica.

Fins ara se sabia que les persones que practiquen la meditació estan més tranquil·les i serenes. És per això que la meditació, en qualsevol de les seves tècniques, es recomana a les persones que pateixen angoixa. Però l'estudi d'un equip de cinc professors del departament de Ciències de la Psicologia i el Cervell de la Universitat de Califòrnia ha trobat una aplicació pràctica a la mil·lenària tècnica: treure més bones notes als exàmens.

Segons l'estudi, aquells alumnes que es van sotmetre a un curset de dues setmanes de meditació van aconseguir millorar els seus resultats acadèmics. Després d'aprendre la tècnica, els estudiants no només havien après a concentrar-se, sinó que havien millorat les seves capacitats cognitives.

stats