Publicitat
Publicitat

Es reprenen les obres del ramal de la Zona Franca de la L9 aturades per la crisi

Es preveu que el tram entri en servei el 2017

Les obres per finalitzar el ramal de la Zona Franca de la línia 9 del metro de Barcelona –també coneguda com a L10 perquè comparteix la part central del traçat– s’han reprès aquest dimarts al matí, just després que divendres passat entrés en servei el tram de la línia 9 entre la Zona Universitària i l’aeroport del Prat. Les obres feia anys que estaven aturades perquè feia falta una inversió de 280 milions d'euros per acabar-les. L'Ajuntament de Barcelona, però, es va comprometre a pagar-ne la meitat la setmana passada.

Les obres de la nova infraestructura consten de la col·locació de les vies i de les catenàries de la segona via del ramal, a més de la finalització de les obres a les estacions i instal·lacions de la línia. El túnel i el viaducte per on discorre la L10 ja estan enllestits i actualment donen servei amb una sola via als trens de la línia 9 que es desplacen fins als tallers de la Zona Franca. El Govern preveu que aquest tram de la L9 entri en servei el 2017.

El nou tram de la línia 10 transcorrerà per part de l’Hospitalet de Llobregat i pels barris de la Marina i la Zona Franca de Barcelona. Concretament, la futura L10 es bifurcarà del tram comú amb la línia 9 a l’estació de Can Tries-Gornal per prosseguir cap a Provençana, Ildefons Cerdà, Foneria, Foc Cisell, Motors, Zona Franca Litoral, Zona Franca Port, Zona Franca ZAL, Nova Estació Zona Franca i Polígon Pratenc. De moment, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, s’ha compromès a fer tot el possible per posar en servei el “màxim nombre d’estacions” del ramal de Zona Franca l’any 2017.

Més continguts de