Publicitat
Publicitat

INFRAESTRUCTURES

El tercer fil ferroviari entre Tarragona i Castellbisbal es començarà a construir el 2013

La ministra de Foment, Ana Pastor, es compromet davant la indústria química tarragonina a tirar endavant aquest projecte "prioritari"

L'adaptació a l'ample mixt d'una de les dues vies de tren convencional entre Tarragona i Castellbisbal, projecte denominat com el tercer fil, es començarà a construir l'any 2013. La ministra de Foment, Ana Pastor, s'ha compromès a executar aquest projecte "prioritari", que garantirà la sortida de mercaderies en ample europeu des de Tarragona cap a Europa, considerada la solució provisional fins que es faci el corredor mediterrani. Els 82 quilòmetres d'aquest tram estan pressupostats en prop de 190 milions d'euros. "Si no aconseguim finançament privat el construirem igual", ha assegurat Pastor durant una visita a Tarragona, on també ha promès la inclusió del tram de Vandellòs a Tarragona per al 2016. "La implantació del tercer fil és prioritària i serà una realitat", ha declarat la ministra, que ha avançat els terminis sobre l'execució d'aquesta nova connexió ferroviària en ample europeu. La redacció del projecte constructiu s'enllestirà enguany amb l'objectiu de licitar el projecte durant el primer trimestre del 2013 i iniciar les obres de construcció, que s'allargaran entre 15 i 24 mesos.

Satisfacció entre el sector químic de Tarragona davant els compromisos fixats per la ministra, en una visita molt esperada al territori. "Necessitem el tercer fil per mantenir i augmentar la competitivitat de les empreses químiques de Tarragona, i més en època de crisi", ha declarat el president de l'AEQT i director general del complex industrial de Repsol a Tarragona, Joan Pedrerol.

La ministra ha coincidit que hi està en joc la competitivitat d'unes empreses que produeixen més del 25% de la química a tot l'Estat. "Suposarà un auge i un gran impuls per a la indústria química d'aquí i també per al Port de Tarragona", ha destacat. "Serà el primer projecte que enviarem a Europa per al seu cofinançament i, si no tenim participació privada, el construirem igual", ha assegurat.

"Hi haurà trams que s'adaptaran amb un tercer rail i d'altres que són més obsolets i on caldrà construir tota la via nova, però en qualsevol cas l'objectiu és que tot el trajecte serà d'ample mixt, la qual cosa esdevé una doble solució perquè les mercaderies es puguin operar en ample de via europeu i també en ample ibèric per moure-les per la resta de l'Estat", ha afegit la ministra.

Més continguts de