Publicitat
Publicitat

ENTREVISTA

Sònia Recasens: “Barcelona ha de ser la punta de llança per sortir de la crisi”

La segona tinent de l'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona creu que les empreses innovadores es beneficiaran de la marca BCN

Hi ha moltes carpetes damunt la taula, cadascuna amb un encàrrec concret. L’aparent desordre, però, no inquieta Sònia Recasens (Barcelona, 1970). La segona tinent d’alcalde, responsable d’Economia, Empresa i Ocupació a l’Ajuntament de Barcelona, es mostra segura. Sap molt bé el que vol fer i considera que a Barcelona, més que crear i projectar coses noves, el que cal ara és que les existents guanyin en eficàcia.

 

Barcelona ha tancat aquesta setmana el Mobile World Congress i és la capital mundial del mòbil. Però com es consolida i es dóna suport a les empreses del sector?

El congrés del MWC ha estat tot un èxit i el que hem de mirar ara és com potenciar i donar suport a les empreses catalanes d’un sector tan determinant com aquest. De les 33 empreses catalanes a les quals la Generalitat ha donat suport, 16 han sortit de l’entorn de Barcelona Activa.

 

Vosté ha impulsat els últims mesos la experiència de Taula Barcelona Creixement, amb la participació de professionals de molts sectors per impulsar l’economia de la ciutat. Com ha funcionat?

Ha estat una iniciativa molt productiva. Hem rebut moltes propostes, fins a 90 mesures, de les quals n’impulsarem unes 30. Algunes ja les estem aplicant, com el pagament a 30 dies als proveïdors, que exigeix reordenar mecanismes interns i una tramitació molt més àgil. El més important és que hem interconnectat sectors: la banca, el comerç, els mitjans de comunicació o l’administració pública. Quan ens ve un empresari no ens demana només ajuts o recursos. Ens demana que es pugui crear confiança, que es guanyi en credibilitat i que es treballi en xarxa.

 

Una de les seves màximes, com a segona tinent d’alcalde, és aprofitar tot el que ja té la ciutat, més que crear organismes o impulsar iniciatives noves. Quin paper atorga a Barcelona Activa?

El primer que volem fer és una reorganització interna. Que s’hagin concentrat l’àrea econòmica, l’empresa i l’ocupació no és una casualitat. El fruit de tot això és que es guanyarà eficàcia, credibilitat en el mercat i atractiu per a les empreses. Després volem competir, amb la col·laboració dels municipis de l’àrea metropolitana, amb la marca Barcelona, perquè, en realitat, som una gran ciutat de 4 milions d’habitants.

 

I el paper de l’emprenedor? No hi ha un perill de crear una bombolla d’emprenedors?

Barcelona Activa ha dedicat molts esforços a l’emprenedoria i està molt bé. Jo crec, però, que l’emprenedor no pot viure sempre del capital llavor i que ha d’acabar sent una empresa. Hem de fer una aposta clara per les pimes, per les empreses solvents que funcionen i que, per culpa de la crisi, ho estan passant molt malament. Hem d’ajudar-les en els seus processos d’innovació i internacionalització.

 

La Generalitat anirà de la mà amb la marca Barcelona que vostè vol potenciar?

Catalunya està buscant també la seva marca. Jo crec que Barcelona té una marca molt posicionada, amb uns valors lligats a l’esforç, a l’emprenedoria, a la innovació i al cosmopolitisme. I el que volem és oferir la marca a les diferents empreses, per ajudar-les a augmentar la seva competitivitat i a internacionalitzar-se.

 

Com es podrà tenir la marca Barcelona?

No podrà tenir-la qualsevol empresa, esclar. Crearem un consell regulador i un reglament. La idea és oferir-la a les empreses que defensin els valors que deia. Algunes, com Volta BCN, de motos elèctriques, ens ho van demanar, per guanyar competitivitat.

 

Com hi pot ajudar la Generalitat?

La Generalitat està passant una situació financera molt complicada. L’Ajuntament de Barcelona, no tant, dins de la dificultat. Però la Generalitat sap que Barcelona ha de ser la punta de llança i que farà de motor econòmic per a la sortida de la crisi, en sectors com el turisme, el comerç i les noves tecnologies.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT