Publicitat
Publicitat

política a les xarxes

El PSOE multiplica la seva presència a les xarxes socials de cara al 22-M

A menys d'un mes de les eleccions municipals, el PSOE ha volgut entrar de ple a les xarxes socials i, a la seva presència a Facebook i a Twitter, hi ha afegit 'Click PSOE', una eina per posar els seus candidats a l'abast dels usuaris a través de la xarxa

La Secretaria d'Innovació i Noves Tecnologies del PSOE, que dirigeix María González Veracruz, ha dissenyat una 'campanya 2.0' que permetrà que tot el que faci el partit de cara al 22-M pugui ser conegut i seguit a través d'internet i les xarxes socials, segons han informat fonts socialistes.

D'acord amb les fonts, la iniciativa, anomenada Click PSOE, està tenint una gran acollida i, de fet, el nombre de seguidors del partit a Twitter ha augmentat gairebé un 14% en vint dies, fins a superar els 16.600. Un nombre major de persones, una mica més de 27.700, segueixen els socialistes a través de Facebook.

La iniciativa proposada per González Veracruz consisteix en dur a terme una "campanya electoral virtual" paral·lela als actes tradicionals dels partits, aprofitant tots els instruments d'Internet i les xarxes socials per interactuar amb els ciutadans.

A través de Click PSOE, els internautes poden accedir a la web del candidat en el seu municipi i al seu perfil a les xarxes socials, així com descarregar-se informació sobre la campanya.

Les fonts han assegurat que la xarxa estarà present durant tota la campanya i es convertirà "en una plaça pública, en un espai de debat i acció". "Una campanya 2.0 nova, amb actes cada vegada més oberts i interactius, per arribar a tothom i fer partícips i escoltar els milers de ciutadans que estan a la xarxa", han afegit.

Per als comicis de maig, els socialistes s'han proposat fer de la conversa digital "un autèntic debat", de manera que fomentaran la celebració d'actes on, per mitjà de la xarxa, els candidats responguin a la ciutadania i tinguin trobades.

Els blocs que molts candidats tenen a internet, juntament amb els que publiquen de manera regular un bon nombre de dirigents federals, és un altre dels instruments utilitzats pels socialistes per ser presents a la xarxa, però sense oblidar-se del canal Youtube. Precisament, a Youtube contestarà dimecres el president del Govern i secretari general del PSOE, José Luis Rodríguez Zapatero, a la versió a la xarxa de "Tinc una pregunta per tu".

En les campanyes socialistes jugaran també un paper destacat els voluntaris, militants i simpatitzants del partit que ajuden a fer present els candidats i les seves propostes a les xarxes socials, al carrer, als barris, per telèfon, o mitjançant la seva participació en diversos actes.

Actualment, el PSOE compta ja amb més de 27.000 voluntaris a les xarxes i fins a 100.000 al carrer.

Més continguts de